مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان:

آذربایجان شرقی از استان های فرقه ای کشور است/ فعالیت ۶۰۰۰ هیات مذهبی در استان

1401/10/11 - 13:53 - کد خبر: 84449 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان گفت:  تعداد اعضای فرقه های حلقه عرفان و مسیحیت تبشیری در استان به دلیل مجاورت با کشور آذربایجان افزایش یافته است و نا آرامی های اخیر کشور تحت تاثیر همین فرقه ها بود.

به گزارش نصر، حجت الاسلام سید محمود حسینی، مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص مهم ترین اقدامات این مجموعه گفت: بیشترین فعالیت های اداره تبلیغات اسلامی در حوزه مذهبی و فرهنگی است اما در کنار این دو حوزه در مباحث اجتماعی ورود داشته است و به واسطه تشکل های مرتبط با این مجموعه در سطح جامعه اقداماتی را انجام داده است.
وی در ادامه افزود: عمده ترین اقدامات این مجموعه در بخش های فرهنگی و قرآنی بوده و در همین زمینه شبکه امامت با عنوان بنیاد هدایت تشکیل یافته است. هدف از تشکیل این شبکه هم این است که روحانیون در برخی روستا ها و محلات سطح شهرها مستقر شده و برخی فعالیت های تبلیغی انجام دهند و مسائل و مشکلات محلات بررسی و رفع کنند.
حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه همکاری هایی با آموزش و پرورش استان صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: در کل استان نزدیک ۶۰۰۰ روحانی معمم وجود دارد که مشغول تبلیغات دینی و مذهبی هستند و از این تعداد نزدیک ۸۰۰ مبلغ دینی در مدارس حضور یافته و با دانش آموزان در خصوص مسائل تربیتی صحبت می کنند که در همین زمینه آموزش های گسترده ای توسط برخی اساتید صورت گرفته است. 
مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان همچنین با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی یکی از استان های فرقه ای کشور است، گفت: متاسفانه فرقه های زیادی در این استان فعالیت دارند و این در حالی است که تعداد اهالی سنت در استان در حدود ۶۰ هزار نفر است. برخی فرقه هایی همچون بهائیت در استان فعالیت دارند و از لحاظ تعداد این فرقه در رتبه ششم کشور قرار داریم اما بعد از تهران بیشترین اعضای عرفان حلقه در آذربایجان شرقی قرار دارد. همچنین تعداد مبلغان مسیحیت تبشیری به دلیل مجاورت با برخی کشور ها از جمله جمهوری آذربایجان موارد زیادی از این فرقه در استان دیده می شود. مسیحیت تبشیری حتی به روستاها هم ورود داشته است و اکثر مبلغان که در آذربایجان و ترکیه آموزش دیده اند، در ذهنیت افراد تاثیر می گذارند؛ بطوریکه در ناآرامی های اخیر کشور بیشتر اغتشاشگران با دعوت این فرقه ها به میدان آمده بودند.
وی افزود: کلینیک معنوی به منظور فرقه درمانی در تبریز افتتاح شده است تا علاقه مندان به حوزه فرقه ها پاسخ صحیح سوالات خود را در این کلینیک دریافت کنند. در گذشته معمولا برخورد با فرقه ها بصورت قهری بود و نهاد های امنیتی با این فرقه ها برخورد داشتند اما امروزه سعی می شود در کلینیک معنوی شبهات خود را برطرف کنند و از گرایش به فرقه ها خودداری نمایند. 
حجت الاسلام حسینی در خصوص تعداد مداحان و هیات های مذهبی استان تصریح کرد: در حال حاضر ۶ دبیرستان علوم و معارف اسلامی در استان وجود دارد که افرادی را تربیت می کنند که در آینده برای جامعه مفید باشند. در حال حاضر هم در سطح استان ۶۰۰۰ هیات مذهبی فعال هستند که ۲۴۰۰ هیات تنها در تبریز فعالیت می کنند و به غیر از این هیات ها ۲۰۰۰ هیات هم در ایام محرم فعالیت دارند و در کل حدود ۶۷۰۰ مداح شناسنامه دار در سطح استان وجود. همچنین ۶۵۰ تشکل قرآنی و ۲۰۰۰ انجمن اسلامی در استان تشکیل یافته است که در مساجد، ادارات، بانک ها، مراکز درمانی، کارخانجات و ... فعال هستند.
انتهای پیام/
آذربایجان شرقی از استان های فرقه ای کشور است/ فعالیت ۶۰۰۰ هیات مذهبی در استان نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار