رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی خبر داد:

ظرفیت بی بدیل آذربایجان شرقی در توریسم صنعتی

1401/10/11 - 11:20 - کد خبر: 84435 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی از ظرفیت بی بدیل استان در توریسم صنعتی خبرداد و گفت: در حوزه تولید پیشرفت‌های خوبی انجام شده ولی متاسفانه گاهی اوقات این موارد در جامعه مطرح نمی شود.

به گزارش نصر، صابر پرنیان در جلسه تبیین اردوهای راهیان پیشرفت که با حضور مشاور وزیر صمت و جمعی از مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های بزرگ تولیدی برگزار شد، اظهار کرد: امسال در بسیاری از واحدهای بزرگ صنعتی مانند محصولات لوازم خانگی، قطعه سازی، بلبرینگ، برق و الکترونیک و محصولات صنایع غذایی در استان افزایش تولید داشتیم.
وی با بیان اینکه تبریز پایتخت جهانی فرش دستبافت و تابلو فرش است، گفت: بزرگترین شهرک صنعتی کشور و بزرگترین شهرک صنعتی شیشه آسیا با حجم تولید متنوع در آذربایجان شرقی قرار دارد.
پرنیان در خصوص ظرفیت بالای شهرک فولاد و شهرک خصوصی کیف و کفش افزود: مشکلاتی در بخش صنعت وجود دارد ولی بخش خصوصی توانمند استان در حال توسعه است و در این زمینه با تمام توان در کنار فعالان بخش خصوصی هستیم.
وی تاکید کرد: در حال حاضر ۱۸۵ طرح بزرگ صنعتی در تبریز در حال اجرا است که یکی از این پروژه‌ها استحصال روزانه هزار تن روغن است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه کارهای بزرگی در استان در حال انجام است، گفت: بزرگترین گلخانه غرب آسیا در آذربایجان شرقی قرار دارد که در حال حاضر این واحد تولیدی با با توسعه فعالیت خود در حال احداث بزرگترین گلخانه دنیا است.
وی افزود: بدون تردید اگر بستر مناسب را در بخش تولید ایجاد کنیم با توجه به روحیه صنعتی مردم، تحول بزرگی در این استان ایجاد خواهد شد.
مشاور وزیر صمت نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت موضوع جریان سازی و اطلاع رسانی مؤثر در بخش صنعت گفت: در جریان اجرای طرح راهیان پیشرفت تبریز می‌تواند پایلوت صنعتی دانشجویی و دانش آموزی باشد چرا که ظرفیت خوبی در این زمینه وجود دارد.
حسین زاده قشمی افزود: طرح راهیان پیشرفت از اسفند سال گذشته به منظور افزایش ارتباط جامعه با پیشرفت‌های بخش صنعت آغاز شده است.
وی با بیان اینکه باید با برقراری ارتباطی مؤثر و هوشمند با جامعه تحول اساسی در این بخش ایجاد کنیم، اظهار کرد: اگر با اجرای مناسب این طرح، درهای صنعت بر روی بازدیدکنندگان باز شود مردم از نزدیک رویدادهای رشد و توسعه‌ای که در کشور در حال وقوع است را مشاهده خواهند کرد و این موضوع تأثیر زیادی در جامعه خواهد داشت.
انتهای پیام/
ظرفیت بی بدیل آذربایجان شرقی در توریسم صنعتی خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار