مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مطرح کرد: 

کاهش 75 درصدی بارش ها در سال جاری / بزرگترین تصفیه خانه کشور در تبریز

1401/10/11 - 10:34 - کد خبر: 84429 نسخه چاپی

نصر: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: امسال ۷۵ درصد با کاهش بارندگی مواجه هستیم و ذخیره سد ها و آب های زیر زمینی کم است.

به گزارش نصر، صد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تبریز صبح امروز برگزار شد. 
"محمد خانی" مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان امروز یکشنبه 11 دی در جلسه علنی شورای شهر تبریز، گفت: تابستان سال گذشته تبریز پایدارترین شبکه سطح آب کشور را در خود اختصاص دادیم و جزو سه شهر برتر کشور انتخاب شدیم.
وی ادامه داد: امسال ۷۵ درصد با کاهش بارندگی مواجه هستیم و ذخیره سد ها و آب های زیر زمینی کم است.
خانی تصریح کرد: آمادگی لازم را داریم تا در شهر آزمایشاتی انجام دهیم، شبکه کامل در دست ما نبوده و برخی نقاط را با سعی و خطا دست می‌یابیم و ممکن است در برخی مناطق از افت فشار آب گلایه کنند، اما باید برای تابستان هم آمادگی داشته باشیم.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: در اصلاح شبکه ‌ضعف‌های جدی وجود دارد، با توجه به اینکه که بودجه کافی دریافت نمی‌کنیم، نمی‌توانیم در راستای اصلاح و اتمام پروژه‌ها اقداماتی اساسی انجام دهیم.
وی ادامه داد: شبکه فاضلاب کلانشهر تبریز ۵۲ درصد در سال ۹۳ پیشرفت داشت، در حالی که سال گذشته توانستیم این آمار را به ۸۳ درصد برسانیم و جهش خوبی ایجاد کنیم، در ۱۴۰۱ قیمت ها باعث شد که نتوانیم به لحاظ مالی کاری انجام دهیم اما امسال انجام خواهیم کرد.
خانی در رابطه با آخرین اقدامات تصفیه خانه تبریز، توضیح داد: تصفیه خانه تبریز با ظرفیت ۷۵ متر معکب آب در سال جوابگوی یک میلیون نفر جمعیت می‌باشد و با اتمام این تصفیه خانه بزرگترین تصفیه خانه کشور راه‌اندازی خواهد شد.
وی اضافه کرد: گزارش 6 ماهه اول سال را به شورای شهر تقدیم کردیم. 
خانی افزود: 350 کیلومتر شبکه فاضلاب در تبریز باقی مانده است و در مورد رینک آب 90 درصد پیشرفت داشتیم و مخزن 100 هزار متر مکعب ایجاد می شود که با این حال علاوه بر افت فشار ذخیره آب نیز با این رینک حل خواهد شد.
وی در رابطه با موضوع فاضلاب شهرک خاوران و باسمنج گفت: فاضلاب خاوران و باسمنج را به قراملک نخواهیم فرستاد، پساب باسمنج و خاوران برای آبیاری فضای سبز بهترین گزینه است.
خانی افزود: در مورد اصلاح شبکه آب به شدت مشکل مالی و اعتباری داریم. 
وی در پایان گفت: در مورد خاوران شبکه آب و فاضلاب فعال است، 40 کیلومتر شبکه آب و فاضلاب امسال در خاوران کار خواهد شد و موضوع تقاطع خلعت پوشان نیز حل شده و بزودی شاهد تکمیل پروژه خواهیم بود.
انتهای پیام/
کاهش 75 درصدی بارش ها در سال جاری / بزرگترین تصفیه خانه کشور در تبریز محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار