خبر/

هوا در تبریز نا سالم شد

1401/10/09 - 15:12 - کد خبر: 84349 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: هوای تبریز هم‌اکنون بر اساس داده‌های اعلامی سامانه پایش کیفی هوای کشور، در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

به گزارش نصر، ناصر منوچهری، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس پایش های برخط ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در ۹ منطقه این کلانشهر، شاخص لحظه ای آلودگی هوای تبریز در زمان کنونی بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون ۱۰۶ بوده و در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس است.
وی اظهار داشت: میانگین شاخص آلودگی هوای این شهر در ۲۴ ساعت گذشته از ساعت ۹ صبح دیروز تا ۹ صبح امروز نیز بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر ۱۲۳ بوده است.
سخنگوی مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سطح این شهر فعال است، گفت: از این تعداد پنج ایستگاه شاخص های تاثیرگذار در وضعیت هوای تبریز را به صورت آنلاین نشان می دهد.
به گزارش ایرنا، شاخص آلودگی از صفر تا ۵۰ خوب و هوای پاک، از ۵۰ تا یکصد سالم، از یکصد تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمامی گروه‌ها، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.
اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، با صدور اطلاعیه ای به دلیل پایداری هوا نسبت به افزایش آلاینده ها هشدار داده بود.
در آذربایجان شرقی ۱۵ ایستگاه سنجش آلودگی هوا وجود دارد که از این تعداد ۹ ایستگاه در تبریز است.
انتهای پیام/
هوا در تبریز نا سالم شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار