خبر/

برگزاری جشنواره ملی چیلله گجه سی در تبریز

1401/10/09 - 14:06 - کد خبر: 84347 نسخه چاپی

نصر: آیین فرهنگی و باستانی چیلله گجه سی با حضور گروه های مختلف از تمام شهرستان های آذربایجان شرقی با لباس های بومی و محلی همراه با تزئین سفره شب یلدا با تاخیر به دلیل ایام فاطمیه در سالن شهید صمد اقدمی تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، آیین فرهنگی و باستانی چیلله گجه سی با حضور گروه های مختلف از تمام شهرستانهای استان آذربایجان شرقی با لباسهای بومی و محلی و همراه با تزئین سفره شب یلدا به منظور معرفی فرهنگ و آداب و رسوم شهرستان های استان آذربایجان شرقی، روز پنجشنبه هشتم دی ماه 1401 در سالن شهید صمد اقدمی تبریز برگزار شد.
در حاشیه این مراسم، امان زاده معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: جشنواره چیلله گجه سی آئینی بسیار ارزشمند است و مشتاق برگزاری و میزبانی چنین برنامه هایی در سطح کشور هستیم.
وی افزود: برگزاری چنین برنامه های باعث احیای سنت های دیرینه ملی و مذهبی شده و با برپایی چنین مراسمی می توان سنت های قدیمی و بازیهای بومی محلی را در بین جوانان و نوجوانان پررنگ تر کرد.
همچنین شاهرخ شفیعی، رئیس گروه توسعه ورزش روستایی و عشایری در گفتگو با نصر در خصوص برگزاری این مراسم گفت:در  این جشنواره که به دلیل همزمانی با ایام فاطمیه کمی با تاخیر برگزار شد، ۲۱ شهرستان از سراسر استان و بخش های تابعه در این مراسم شرکت کردند تا محصولات و فرهنگ های خود را معرفی کنند.
در این جشنواره غرفه سوغات، غذاهای محلی شهرستان ها، نوع پوشش، اقلام مربوط به سفره شب یلدا، موسیقی محلی، داستان خوانی، نقالی و بایاتی خوانی توسط گروههای حاضر در این جشنواره اجرا شد.
انتهای پیام/
برگزاری جشنواره ملی چیلله گجه سی  در تبریز حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار