امام جمعه اردبیل:

قانون مجوز شکار لغو شود

1401/10/08 - 21:24 - کد خبر: 84335 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: برای حفاظت از حیات وحش و محیط زیست باید قانون مجوز شکار لغو شود.

به گزارش نصر، آیت‌الله سیدحسن عاملی روز پنجشنبه در دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه قانون مجوز شکار با سلاح بدون هیچ‌گونه تبصره خاصی باید لغو شود، افزود: سازمان محیط زیست نباید هیچ مجوزی برای شکار انواع حیوانات و پرندگان صادر کند.
وی با اشاره به عواقب و تاثیر شکار حیوانات در طبیعت و محیط زیست بیان کرد: شکار بی رویه باعث شده است امروز چیزی برای شکار نماند به طوری که بیشتر گونه ها در معرض خطر هستند.
آیت الله عاملی با بیان اینکه امروز زندگی ماشینی خطرات زیادی را متوجه جامعه بشری به ویژه در حوزه محیط زیست کرده است، اظهار کرد: اهمیت طبیعت و محیط زیست و حفاظت از آنها باید در کتب مدارس ابتدایی گنجانده و از سنین پایین به بچه‌ها آموزش داده شود.
امام جمعه اردبیل با اشاره به وضعیت آلودگی هوا اضافه کرد: من اگر امام جمعه نبودم حتما با دوچرخه رفت و آمد می کردم چرا آثار اجتماعی بسیار زیادی دارد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ادمه داد: حرص و طمع برخی افراد سودجو باعث شده وضعیت طبیعت و محیط زیست خوش نباشد، غافل از اینکه منفعت طلبان نمی‌دانند چه سرمایه عظیمی از بین می رود.
آیت الله عاملی گسترش بی رویه شهرنشینی، دفن نادرست زباله و پسماند توسط برخی شهرداری ها، بریدن درختان جنگل و استفاده بی رویه از سوخت های فسیلی و استفاده بی رویه از پلاستیک را از جمله مهمترین عوامل تهدیدکننده طبیعت و محیط زیست برشمرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری خواستار توجه ویژه در صدور مجوزهای زیست محیطی در تمامی طرح ها و پروژه‌ها شد و گفت: شاید فشارهای زیادی از طرف برخی از سودجویان و منفعت طبان و منصبان قدرت به سازمان محیط زیست برای اخذ مجوز زیست محیطی صورت گیرد ولی باید مقاومت کرد چرا که طبیعت و محیط زیست تنها متعلق به نسل امروز نیست.
وی افزود: طبیعت و محیط زیست امانت است و حفاظت از آنها وظیفه همگانی است و همه باید تلاش کنند این امانت صحیح به نسل های آینده تحویل داده شود همانطور که گذشتگان این امانت گرانسنگ را صحیح و سالم تحویل ما داده اند.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار کرد: از مسئولان و متولیان امر انتظار می رود برای حفاظت بهتر از محیط زیست از تجربه کشورهای موفق دنیا در این زمینه استفاده کنند.
در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به عنوان همیار محیط زیست معرفی و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کارت و لباس همیار محیط زیست را تقدیم وی کرد.
بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره (۲) اردبیل، دیدار چهره به چهره با کارکنان اداره کل محیط زیست، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، دیدار با استاندار و شرکت در جلسه فعالان محیط زیست، سازمان‌های مردم نهاد و دانشگاهیان از جمله برنامه‌های سفر یک روزه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست به استان اردبیل است.
استان اردبیل با مساحت ۱۷ هزار و ۹۵۳ کیلومترمربع، شش منطقه چهار گانه تحت مدیریت از جمله منطقه حفاظت شده آق داغ، مغان، نئور، انزان و اثر طبیعی ملی سبلان و غار یخکان و هشت منطقه شکار ممنوع از جمله شورابیل، گندیمن، دربند مشکول، و خروسلو با مجموع مساحت بیش از ۴۶۶ هزار هکتار دارد.
انتهای پیام/
قانون مجوز شکار لغو شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار