خبر/

احتمال بازگشایی مرزهای زمینی جمهوری آذربایجان در سال آینده میلادی 

1401/10/08 - 18:58 - کد خبر: 84330 نسخه چاپی

نصر: نماینده مجلس جمهوری آذربایجان از احتمال سرعت گرفتن روند بازگشایی مرزهای زمینی این کشور در سال آینده میلادی خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل نصر؛ «وقار بایرام اف» در مصاحبه‌ای گفت: بازگشایی مرزهای زمینی جمهوری آذربایجان به وضعیت اپیدمیولوژیک کشورهای همسایه نیز بستگی دارد.
وی در ادامه سخنان خود افزود: تعداد مبتلایان در کشورهای همسایه عامل اصلی تاثیرگذار در موضوع بازگشایی مرزهای زمینی است. با این که اخیراً تعداد مبتلایان به ویروس کرونا کاهش یافته است، اما در روزهای اخیر تعداد مبتلایان در کشورهای همسایه از جمله روسیه افزایش یافته است، این رو تصمیم گیری برای بازگشایی مرزهای زمینی مستقیماً به تعداد مبتلایان در کشورهای همسایه بستگی دارد.
«بایرام اف» در ادامه با بیان این که باز بودن مرزهای زمینی از نظر اقتصادی مطلوب است، خاطر نشان کرد: باز بودن مرزهای زمینی یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار بر گردشگری است. حدود ۷۰ درصد گردشگران از کشورهای دارای مرز زمینی با جمهوری آذربایجان به این کشور سفر می کنند. در عین حال این امر از نظر امکان سفر آسان تر به کشورهای همسایه برای اتباع جمهوری آذربایجان نیز دارای اهمیت است.
وی افزود: باز بودن مرزهای زمینی علاوه بر این که یک موضوع اقتصادی است، تعداد مبتلایان و تغییر وضعیت اپیدمیولوژیک در کشورهای همسایه، عامل اصلی تصمیم گیری در این زمینه است. تلطیف وضعیت اپیدمیولوژیک در منطقه و جهان در سال ۲۰۲۳ می تواند به روند بازگشایی مرزهای زمینی جمهوری آذربایجان نیز سرعت بخشد.
انتهای پیام/
احتمال بازگشایی مرزهای زمینی جمهوری آذربایجان در سال آینده میلادی  آیدین خطیبی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار