معاون فرهنگی حوزه هنری خبر داد: 

پردیس سینمایی 29 بهمن در آستانه افتتاح / احیای سینما آسیای تبریز

1401/10/08 - 14:01 - کد خبر: 84319 نسخه چاپی

نصر: مدیر امور اجتماعی حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: مجموعه دهکده سینمایی 29 بهمن در زمان کرونا و علی رغم افزایش نرخ ارز کار شده و در حال حاضر سعی برای رسیدن به بهره برداری تا یک ماه دیگر و حداکثر تا جشنواره فجر هستیم.

به گزارش نصر، صبح امروز اصحاب رسانه از آخرین روند بازسازی دهکده و پردیس سینمایی 29 بهمن بازدید کردند.
"فرهاد باغشمال" معاون فرهنگی و مدیر امور اجتماعی حوزه هنری با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: بعد از پردیس سینمایی قدس، دهکده سینمایی 29 بهمن دومین سینمای بازسازی شده از سال ۹۸ است که کلنگ زنی این مجموعه در سال 98 شروع شده است. 
باغشمال ادامه داد: قدمت این سینما از دیگر سینماهای تبریز بیشتر بوده و پیشتر این سینما آسیا نام داشت و جز مشهورترین سینمای ایران محسوب می‌شد. 
وی افزود: مجموعه 29 بهمن هزار و دویست مترمربع مساحت دارد. 
مدیر امور اجتماعی حوزه هنری با تاکید بر لزوم بازسازی دیگر سینما های شهرستانی، اظهار داشت: ۳ اولویت بازسازی دیگر در شهرستان های مرند، سراب و مراغه وجود دارد که در روز افتتاح این مجموعه بازسازی آن‌ها کلنگ زنی خواهند شد.
 

باغشمال با تاکید بر اینکه در نظر داریم سالن های کوچک و فیلم های بسیار؛ که با ذائقه تماشاگر هم سو شود را در این مجموعه به نمایش بگذاریم، گفت: این مجموعه در زمان کرونا و علی رغم افزایش نرخ ارز کار شد و در حال حاضر سعی برای رسیدن به بهره برداری تا یک ماه دیگر و حداکثر تا جشنواره فجر هستیم.
وی با اشاره به اعتبار هزینه شده برای بازسازی مجموعه 29 بهمن گفت: نزدیک 6 میلیارد تومان منابع از استان تامین شده و مابقی آن را حوزه هنری پرداخت کرده و جمعا نزدیک 35 میلیارد تومان هزینه شده است.
باغشمال خاطر نشان کرد: سعی کردیم از تجهیزات مدرن در این مجموعه استفاده کرده و موارد اشتعال زا در کل مجموعه نزدیک به صفر درصد است و هیچ کدام از تجهیزات اشتعال زا نیست.
وی در پایان در رابطه با استحکام بنای مجموعه گفت: استحکام بنای این مجموعه با کارشناسان، مشاوران پروژه و بصورت اصولی انجام شده و علاوه بر آن، حفظ و تقویت شده است. 
 

وی اضافه کرد: تمام محاسبات استحکام بنا از شرایط استاندارد بالاتر است.
در ادامه "شهرام خضرایی" مدیر مجموعه 29 بهمن با اشاره به نام سالن های مجموعه 29 بهمن، توضیح داد: سالن های نمایش، سینما روباز و کافه نمایش بخش عمده این مجوعه هستند. 
وی افزود: سالن پلاتو یکی دیگر از سالن های این مجموعه است که می‌توان در آن به اجرای صحنه نیز پرداخت. 
خضرایی با اشاره به تاریخچه سینما 29 بهمن، گفت: نام اصلی سینما 29 بهمن "آسیا" بود که اکنون سالن آسیا اصلی ترین و بزرگترین سالن این مجموعه است و سومین پرده بزرگ ایران در تبریز و در سالن آسیا قرار گرفته و مجهز به 300 صندلی است.
وی در رابطه با سینما روباز این مجموعه، گفت: سینما رو باز با پرده متحرک و قابلیت استفاده در تابستان و زمستان را دارا است. 
خضرایی افزود: سالن های شهریار و پروین دو سالنی هستند که اسامی آن ها از مفاخر آذربایجان انتخاب شده است.
وی ادامه داد: تمامی تلاش ما این بوده که در آگوستیک ها با در نظر گرفتن دیوار 4 لایه بتوانیم عایق مناسبی برای صدا داشته باشیم و امیدواریم بتوانیم مخاطب را در این مجموعه جذب کنیم. 
وی با اشاره به نام یکی از سالن ها بنام کریستال، توضیح داد: کریستال جز سینما های تبریز بوده است که اکنون به پاساژ تبدیل شده است و یک سالن بنام کریستال در این مجموعه نام نهادیم، همچنین سالن های ارک و سولی در ورودی مجموعه قرار گرفته است. 
وی سپس به علت انتخاب نام سولی پرداخت و اظهار کرد: اولین سالن ایران، سالن سولی بوده است که با نام گذاری این اسامی خواسته ایم حس بازگشت نوستالژی برای همشهریان ایجاد کنیم.
انتهای پیام/ 
پردیس سینمایی 29 بهمن در آستانه افتتاح / احیای سینما آسیای تبریز محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار