مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی:

تعیین مالکیت پارک جنگلی «فندقلو» برای اجرای طرح‌های گردشگری ضروری است

1401/10/08 - 12:46 - کد خبر: 84316 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: تعیین مالکیت پارک جنگلی «فندقلو» شهرستان اهر به منظور جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و اجرای طرح‌های گردشگری ضروری است.

به گزارش نصر، احمد حمزه زاده روز پنجشنبه در جلسه بررسی موانع سرمایه‌گذاری در پارک جنگلی فندقلو افزود: مالکیت پارک جنگلی فندقلو به دلیل اختلاف بین محیط زیست، منابع طبیعی و میراث فرهنگی تعیین نشده است.
وی اظهار داشت: از سوی این اداره کل درخواست شده تا بخشی از این پارک جنگلی از منطقه حفاظت شده، آزاد و به منابع طبیعی بازگردانده شود و میراث فرهنگی برای جذب سرمایه‌گذار از طریق ماده ۲۷ در این منطقه اقدام کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با انتقاد از بی‌توجهی شهرداری اهر نسبت به تخریب زیرساخت‌های کمپ گردشگری سد ستارخان گفت: این کمپ را با وجود اینکه خارج از محدوده شهری بود با اصرار شهردار و شورای اسلامی وقت و مصوبه شورای شهر، از میراث فرهنگی پس گرفتند.
حمزه زاده، ادامه داد: قرارداد واگذاری این کمپ نیز تدوین و امضا شده بود و زیرساخت های گردشگری در این منطقه به‌ صورت آماده و بدون آسیب تحویل شهرداری شد اما به دلیل بی‌توجهی، سرمایه گذاری های گردشگری سد ستارخان تخریب شد.
وی با تاکید بر اینکه شهرداری اهر باید در قبال تخریب بیت‌المال در کمپ گردشگری سد ستارخان پاسخگو باشد، یادآوری کرد: زیرساخت‌های این کمپ هم اکنون به علت بی‌توجهی شهرداری اهر به مخروبه تبدیل شده و اگر شهرداری ترک فعل خود را جبران و کمپ گردشگری سد ستارخان را همانند زمانی که تحویل گرفته به این اداره کل بازپس دهد، امکان جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و ایجاد امکان قایق‌رانی در آن به وجود می‌آید.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اختصاص غرفه ویژه ورنی اهر در نمایشگاه صنایع‌ دستی تهران در نیمه دوم بهمن‌ سال‌ جاری، گفت: این غرفه در نمایشگاه صنایع‌دستی که از ۱۸ تا ۲۱ بهمن‌ برگزار می شود به ورنی اهر اختصاص می‌یابد.
حمزه زاده، با بیان اینکه خانه خلاق صنایع‌دستی اهر با موافقت استاندار آذربایجان‌شرقی ایجاد می شود، افزود: راه‌اندازی این خانه با تامین اعتبار لازم به تصویب رسیده و به‌ زودی اقدامات لازم برای تجهیز و راه‌اندازی آن آغاز می‌شود.
به گزارش ایرنا، پارک جنگلی فندقلو اهر با بیش از ۲۰۰ هکتار وسعت از جمله مناطق زیبا و گردشگر پذیر منطقه قره داغ و اهر بوده و در ۲۵ کیلومتری جاده اهر به مشگین شهر بر فراز کوه های سرسبز روستای انداب قدیم واقع شده است.
این جنگل از مناطق مهم گردشگری استان بوده به طوری که برای بهره مندی گردشگران داخلی وخارجی از جاذبه های طبیعی و حیات وحش این منطقه از سال ۸۸ به بعد بیش از ۵.۵ هکتار از آن فنس کشی و گونه های مختلف جانوری سازگار با آب و هوا و محیط این جنگل رها سازی شده است.
انتهای پیام/
تعیین مالکیت پارک جنگلی «فندقلو» برای اجرای طرح‌های گردشگری ضروری است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار