معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد:

تدابیر وزارت جهادکشاورزی برای خودکفایی در محصولات کشاورزی و دامی

1401/10/07 - 21:05 - کد خبر: 84289 نسخه چاپی

نصر: معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: برنامه‌هایی در وزارت جهاد کشاورزی با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج و برخی نهادها برای خودکفایی در محصولات کشاورزی و دامی در دست اجرا است.

به گزارش نصر‏، «علیرضا مهاجر» در برنامه میز اقتصاد شبکه خبر درباره خودکفایی برخی از محصولات افزود: امکان خودکفایی در گندم، جو‏، برنج، پنبه‏، شکر، محصولات علوفه‌ای و گوشت در کشور وجود دارد به طوری که می‌توانیم نیاز کشور به جو را که حدود پنج میلیون تن است تامین کنیم، اما خودکفایی دانه‌های روغنی مشکل است که با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی با بسیج و دست‌اندرکاران کشاورزی و سایر نهادها سعی داریم وابستگی شدید به واردات آن را کاهش دهیم.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه حدود یک میلیون تن روغن نیاز داریم اظهار داشت: طبق آمارها حدود ۴ میلیون تن کنجاله دانه‌های روغنی است و متأسفانه ۸۶ درصد از آن را از خارج وارد می‌کنیم که با اجرای طرح بهره‌وری در محصولات راهبردی کشاورزی با کمک بسیج و وزارت جهاد کشاورزی می‌خواهیم این وابستگی به حداقل برسد.
وی خاطرنشان کرد: الگوی کشت، کشت قراردادی و جهش تولید در دیم‌زارها طرح‌هایی هستند که در وزارت جهاد کشاورزی با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حال اجرا است و با کمک بسیج می‌خواهیم تمام این طرح‌ها را اجرا کنیم تا دستاوردهای آن شامل مردم شود.
به گفته وی، کمک‌های بلاعوض‏، اختصاص کود و بذر یارانه‌ای، برنامه‌های آموزش و ترویجی‏، کمک‌های تسهیلاتی و یارانه‌ای در تهیه و تامین ادوات کشاورزی و بخشودگی آب‌بهای کشاورزی، امتیازهایی است به کشاورزانی که در طرح بهره‌وری در محصولات راهبردی کشاورزی مشارکت کنند.
مهاجر افزود: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به بسیج و مراکز خدمات روستایی از این خدمات بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/
تدابیر وزارت جهادکشاورزی برای خودکفایی در محصولات کشاورزی و دامی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار