مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد؛

احیای ۵۰۰۰ میلیارد ریال از دارایی صندوق ذخیره فرهنگیان/احداث واحدهای مسکونی برای این قشر

1401/10/07 - 15:52 - کد خبر: 84265 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از قطعی شدن مالکیت شرکت تامین مسکن فرهنگیان بر ۴.۵ هکتار از زمین واقع در منطقه الهیه شهر مشهد پس از ۱۲ سال خبر داد و گفت: با این اقدام بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال از دارایی‌های موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان استیفا شده و طبق برنامه این شرکت، قرار است واحدهای مسکونی برای فرهنگیان در زمین مذکور احداث شود.

به گزارش نصر، حمیدرضا نجف‌پور کردی افزود: این زمین طی قراردادی در سال ۱۳۸۳ از سوی سازمان مسکن و شهرسازی خراسان رضوی به شرط ساخت مسکن به شرکت تامین مسکن فرهنگیان واگذار شده بود و شرکت نیز نسبت به سرمایه‌گذاری و ساخت و تکمیل واحدهای مسکونی در بخشی از زمین مذکور اقدام کرد.
وی افزود: از سال ۱۳۸۹ تاکنون، باقیمانده زمین به متراژ حدود ۴.۵ هکتار بدلیل وجود معارضین مختلف، عدم رعایت صرفه و صلاح مجموعه فرهنگیان، قرارداد با اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی فسخ و عملا زمین از مالکیت شرکت تامین مسکن فرهنگیان خارج شد.
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: به جهت اهمیت موضوع، پیگیری‌های حقوقی برای استیفای حقوق از دست رفته اعضا در اولویت برنامه‌های هلدینگ ساختمانی معلم قرار گرفت و طی اقدامات و پیگیری‌های مستمر شرکت و با ظرفیت‌سازی راهبردی و بکارگیری افرداد متخصص و با تجربه و نیز به پشتوانه قشر عظیم فرهنگیان، اتفاق مبارکی رقم خورد.
نجف‌پور با اشاره به عقد قرارداد مجدد شرکت تامین مسکن فرهنگیان با اداره راه و شهرسازی خراسان رضوی و اخذ رای نهایی و قطعی از دادگاه، تصریح کرد: طی این اقدامات، حقوق زمین الهیه مشهد به ارزش برآوردی بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال به شرکت بازگشت که خبر بسیار خوبی برای اعضای صندوق ذخیره و فرهنگیان عزیز است.
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: خبر خوش اینکه شرکت تامین مسکن فرهنگیان در نظر دارد پس از اجرای حکم دادگاه و تحویل زمین، ضمن حل اختلافات مالی با شهرداری مشهد، معارضات مطروحه را پیگیری نموده و نسبت به برنامه‌ریزی برای ساخت و واگذاری واحد مسکونی به فرهنگیان اقدام کند.
انتهای پیام/
احیای ۵۰۰۰ میلیارد ریال از دارایی صندوق ذخیره فرهنگیان/احداث واحدهای مسکونی برای این قشر خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار