دادستان تبریز:

هدف جنگ رسانه‌ای منحرف کردن افکار عمومی است

1401/10/07 - 15:20 - کد خبر: 84261 نسخه چاپی

نصر: دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز گفت: هدف اصلی و مهم جنگ رسانه ای و ترکیبی دشمنان علیه ایران اسلامی منحرف کردن افکار عمومی است.

به گزارش نصر، بابک محبوب علیلو روز سه شنبه در جمع مددجویان زندان مرکزی تبریز، با اشاره به وقایع و اتفاقات اخیر کشور، افزود: هجمه گسترده و خصمانه رسانه‌ای و جنگ ترکیبی و اداراکی دشمنان به منظور منحرف ساختن اذهان عمومی و به ابتذال کشاندن خانواده ها و جوانان صورت می گیرد.
وی اظهار داشت: آنچه در ایام فتنه و جنگ شناختی و ادارکی می تواند ما را از گرفتار آمدن در دام دشمنان مصون کند، شناخت حق و همراهی با حق طلبان است.
محبوب علیلو شناخت حق و همراهی با حق طلبان و اقدام به موقع برای دفاع از حق را بسیار مهم و تعیین کننده در سرنوشت فرد و جامعه دانست و ادامه داد: البته شناخت حق و باطل به خودی خود مشکل نیست و بنا به فرموده حضرت علی (ع) اگر حق و باطل به صورت جداگانه و شفاف به مردم ارائه شود به طور قطع و یقین مردم به سوی حق گرویده خواهند شد.
وی با بیان اینکه آنچه شناخت حق از باطل را با مشکل مواجه می کند اقدامات خصمانه و جنگ شناختی و ادراکی شیاطین در جایگزینی حق و باطل است، گفت: در فضای غبارآلود فتنه با انواع حیله ها، باطل را چنان رنگ و لعاب می دهند و آن را بزک کرده و به مردم عرضه می کنند که حق و حقیقت را تحت الشعاع قرار داده و موجبات انحراف و سردرگمی جامعه را فراهم می آورند.
محبوب علیلو با اشاره به اینکه این آسیب به خوبی در وقایع و اتفاقات اخیر مشاهده شد، اضافه کرد: بر همین اساس بسیاری از افراد در دام دسیسه ها، جنگ روانی و هجمه گسترده شبیخون فرهنگی دشمنان و فضای مجازی گرفتار شدند و لطمات جبران ناپذیر و بزرگی را به خود، خانواده ها و جامعه وارد کردند.
وی داشتن ایمان راسخ به خدا و اراده جدی برای اصلاح و بازسازگاری را از مهمترین عوامل رها شدن از دام شیاطین و برگشتن از مسیر انحرافی برشمرد و اظهار داشت: آنچه در سعادت انسان ها و اصلاح پذیری بزهکاران بسیار حائز اهمیت است و می تواند انسان را از مسیر انحرافی برگردانده و زمینه جبران خطا و لغزش های گذشته را فراهم کند، این است که خداوند را در هر کجا و در هر حال شاهد و ناظر اعمال و رفتارهایمان بدانیم.
دادسان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز فعالیت های فرهنگی و تربیتی متنوع در زندان های استان و زندان مرکزی تبریز را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: این برنامه ها نقش مثبت و سازنده ای در تامین آرامش روانی، سلامت جسمی و اصلاح مجرمین دارد.
محبوب علیلو مهمترین راه دفع بلا و گرفتاری ها را توسل به بزرگان دین و ائمه معصومین دانست و افزود: آنچه از علمای بزرگوار دین یاد گرفته ایم استمداد از ذات اقدس الهی و شفیع قرار دادن ائمه هدی می باشد و مددجویان به واسطه فرصت و فراغتی که در مدت زمان حبس، شرایط و زمینه خوبی را برای ارتباط با خدا، التجاء به درگاه الهی و توسل به ائمه (ع) را دارند.
انتهای پیام/
هدف جنگ رسانه‌ای منحرف کردن افکار عمومی است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار