استاندار زنجان؛

مدیران، برخورد شعاری با مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان نداشته باشند

1398/09/12 - 13:36 - کد خبر: 8425 نسخه چاپی

نصر: استاندار زنجان گفت: مدیران و مسؤولان باید دغدغه‌ها، مسائل و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان را مساله و دغدغه خود دانشته و به صورت شعاری با آن برخورد نکنند زیرا برخورد شعاری مانند انفجار توپ جنگی است که به سرعت انجام شده و بلافاصله فراموش می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، فتح‌الله حقیقی امروز در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان، اظهار داشت: یکی از ایرادهای کار دستگاه‌های دولتی این است که هر کاری را در ابتدا مانند انفجار توپ جنگی به سرعت انجام داده و بلافاصله خاموش می‌شوند.

وی افزود: یکی از نتایج اقدامات انفجاری این است که نتوانسته‌ایم ارتباط تعریف‌شده‌ای با شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشیم و بعد از افتتاح پارک علم و فناوری به فراموشی رفته‌اند.

حقیقی با بیان اینکه رشته‌های بین رشته‌ای، یکی از الگوهای توسعه هر کشور است، خاطرنشان کرد: یکی از الگوهای توسعه در استان زنجان نیز شرکت‌های دانش‌بنیان است که باید در عمل به آن‌ها ایمان داشته، به آن‌ها ارزش و بها داده و دغدغه آن‌ها را مانند دغدغه خود دنبال کنیم.

وی تصریح کرد: اگر دغدغه و مسائل شرکت‌های دانش‌بنیان را مساله خود ندانیم، هیچ نتیجه و فایده‌ای نخواهد داشت.

استاندار زنجان گفت: توسعه تجارت در دنیا بر مبنای رشته‌های بین رشته‌ای بوده و دانشگاه‌های معتبر دنیا نیز در این زمینه به تربیت نیرو می‌پردازند.

وی افزود: به جهت اهمیت این موضوع، جلسات ماهانه با نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار کرده و یکی از جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز به این شرکت‌ها اختصاص داده شود تا دغدغه‌ها و مشکلات مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور مدیران مربوطه، پیگیری و حل شود.

حقیقی تصریح کرد: تجاری‌سازی در شرکت‌های دانش‌بنیان اهمیت فوق‌العاده‌ای داشته که باید با حل مشکلات این شرکت‌ها بتوانیم به تجاری‌سازی برسیم.

وی اظهار داشت: میزان افزایش شمار شرکت‌های دانش‌بنیان مهم است اما کیفیت شرکت‌ها مهمتر از کمیت آن‌ها است.

حقیقی با بیان اینکه تلاش زیادی برای شهرک تخصصی برق، الکترونیک و آی‌تی شده اما رضایت ندارم، خاطرنشان کرد: متاسفانه در استانی که پتانسیل زیادی در این زمینه‌ها دارد کار خاصی انجام نشده است.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دو موضوع تجارت استان با کشورهای اوراسیا و ایجاد شهرک صنعتی ترکیه‌ای در زنجان، گفت: این دو موضوع نباید رها شده و باید به صورت جدی دنبال شود زیرا اگر به نتیجه برسد برابر با ۱۰ سال فعالیت و تلاش یک مدیر است.

وی با تاکید بر تشکیل گروهی برای پیگیری این دو موضوع مهم، اظهار داشت اگر هدف‌گذاری شود در موعد مقرر نتیجه می‌دهد و برای اینکه نتیجه دهد باید گزارش پیگیری‌ها به طور مرتب در این جلسه گزارش داده شود.

انتهای پیام/

مدیران، برخورد شعاری با مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان نداشته باشند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار