مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌ شرقی خبر داد:

تصویب خانه خلاق صنایع‌ دستی اهر با موافقت استاندار آذربایجان‌شرقی

1401/10/06 - 16:15 - کد خبر: 84207 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از تصویب خانه خلاق صنایع‌دستی اهر با موافقت استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد.

به گزارش نصر، احمد حمزه‌زاده ظهر سه شنبه در جلسه بررسی موانع سرمایه‌گذاری در پارک جنگلی فندقلو با اشاره به این‌که مسیر اهر-مشگین‌شهر از محورهای گردشگری کم‌نظیر در سطح آذربایجان‌شرقی است، افزود: مجتمع آبدرمانی یل‌سوئی یکی از طرح‌های موفق گردشگری شهرستان اهر بوده که با صدور مجوزهای لازم، در عرض یک‌ونیم سال عملیات اجرایی آن اتمام و به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر یل‌سوئی اهر به مقصد تورهای داخل استان و حتی کشور تبدیل شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با ذکر این‌که مجتمع آبدرمانی یل‌سوئی پروژه پیش‌ران گردشگری شهرستان اهر است، گفت: برای حمایت از احداث فاز دوم مجتمع آبدرمانی یل‌سوئی که زیرساخت‌های اقامتی و خدماتی در آن تعبیه شده، اختصاص تسهیلات بانکی ۱۵ میلیارد تومانی را پیگیری می‌کنیم.
وی تصریح کرد: ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری در لیست پرونده مستقل و همچنین در پرونده دوره تیموری و بقعه‌ها و امام‌زاده‌ها گنجانده شده تا هر یک از پرونده‌ها موفق به راه‌یابی به یونسکو شد بتوانیم بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری را ثبت جهانی کنیم، واقعاً این اثر فرهنگی و تاریخی ارزش ثبت جهانی را دارد و ما با اجرای طرح کاوش باستان‌شناسی به منظور تعیین عرصه و حریم، مقدمات ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری را فراهم کرده‌ایم.
حمزه‌زاده بر لزوم تعیین مالکیت پارک جنگلی فندقلو به منظور جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و اجرای طرح‌های گردشگری تأکید کرد و گفت: مالکیت پارک جنگلی فندقلو به دلیل اختلاف بین محیط زیست، منابع طبیعی و میراث فرهنگی تعیین نشده است، درخواست کردیم تا بخشی از پارک جنگلی فندقلو از منطقه حفاظت شده آزاد و به منابع طبیعی بازگرداند شود و میراث فرهنگی جهت جذب سرمایه‌گذار از طریق ماده ۲۷ اقدام کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با انتقاد از بی‌توجهی شهرداری اهر نسبت به تخریب زیرساخت‌های کمپ گردشگری سد ستارخان ابراز داشت: کمپ گردشگری سد ستارخان علی‌رغم این‌که خارج از محدوده شهری بود با اصرار شهردار و شورای شهر وقت و مصوبه شورای شهر، این کمپ گردشگری را از میراث فرهنگی تحویل گرفتند، حتی قرارداد واگذاری نیز تدوین و امضا شده بود که به‌صورت آماده و بدون آسیب تحویل دادیم، زیرساخت‌های گردشگری در بهترین حالت به شهرداری اهر تحویل شد اما به دلیل بی‌توجهی، سرمایه گردشگری سد ستارخان تخریب شد.
وی با تأکید بر این‌که شهرداری اهر بایستی در قبال تخریب بیت‌المال در کمپ گردشگری سد ستارخان پاسخگو باشد، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های کمپ گردشگری سد ستارخان که با سرمایه بیت‌المال احداث شده بود با بی‌توجهی شهرداری اهر به مخروبه تبدیل شده است، اگر شهرداری اهر ترک فعل خود را جبران و کمپ گردشگری سد ستارخان همانند زمانی که تحویل گرفت بازپس دهد امکان جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و ایجاد امکان قایق‌رانی نیز به وجود می‌آید.
حمزه‌زاده از اختصاص غرفه ویژه برای ورنی اهر در نمایشگاه صنایع‌دستی تهران در نیمه دوم بهمن‌ماه سال‌جاری خبر داد و افزود: همان‌طور که به فرماندار اهر قول داده بودیم غرفه ویژه برای ورنی اهر در نمایشگاه صنایع‌دستی که از ۱۸ الی ۲۱ بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود، اختصاص می‌یابد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی همچنین از ایجاد خانه خلاق صنایع‌دستی اهر با موافقت استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: با موافقت استاندار آذربایجان‌شرقی، خانه خلاق صنایع‌دستی اهر با تأمین اعتبار لازم به تصویب رسیده و ان‌شاالله به‌زودی اقدامات جهت تجهیز و راه‌اندازی خانه خلاق صنایع‌دستی اهر شروع می‌شود.
انتهی پیام/
تصویب خانه خلاق صنایع‌ دستی اهر با موافقت استاندار آذربایجان‌شرقی خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار