خبر/

تشییع پیکر مطهر هشت گل پرپر شده دفاع مقدس در آذربایجان شرقی

1401/10/06 - 14:40 - کد خبر: 84204 نسخه چاپی

نصر: همزمان با سالروز شهادت صدیقه کبری(س) و با حضور مرددم شهیدپرور و ولایی آذربایجان شرقی، آیین تشییع پیکر مطهر هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس در تبریز و ۲ شهرستان دیگر استان برگزار شد.

به گزارش نصر، آیین تشییع ۶ گل پر پر شده هشت سال جنگ تحمیلی صبح امروز در حد فاصل میدان شهدا تا میدان ساعت تبریز با  حضضور پرشور اقشار مختلف مردم برگزار شد. 
در این آیین معنوی، پیکر مطهر یک شهید گمنام در محوطه ساختمان استانداری آذربایجان‌شرقی و یک شهید گمنام دیگر نیز در پارک مفاخر تبریز به خاک سپرده شد.
همچنین قرار است امروز پیکر ۲ شهید گمنام دیگر نیز در شهرستان‌های ورزقان و ملکان به خاک سپرده شود.  
پیکر مطهر و منور چهار تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس نیز فردا چهارشنبه در شرکت تراکتورسازی، پالایشگاه نفت تبریز، شرکت پتروشیمی تبریز و دانشگاه فرهنگیان علامه امینی واحد برادران به خاک سپرده می‌شود.
امام جمعه تبریز: خانواده شهدا هرگز اجازه تحرکات به دشمنان را نمی دهد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: خانواده معظم شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای مدافع خرم و امنیت کشور هرگز اجازه تحرکات به دشمنان را نخواهند داد.
حجت الاسلام محمدعلی ال هاشم روز سه شنبه در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام در تبریز، افزود: ما به خون پاک شهدا قسم یاد می کنیم که اجازه ندهیم دشمنان اسلام و انقلاب خون آنها را پایمال کنند؛ مگر مردم و خانواده های معظم شهدا مرده اند که اجازه هجمه به اسلام و انقلاب و ارکان نظام به دشمنان داده شود.
وی با بیان اینکه وظیفه همه ماست که در دفاع از ولایت به رسالت اصلی خود عمل کرده و راه و منش حضرت فاطمه (س) را در این مسیر طی کنیم، اظهار داشت: مردم آذربایجان و تبریز همواره در دفاع از حریم ولایت پیشگام بوده و هرگز اجازه تحرک به ضد انقلاب ها را نخواهد داد و به وصیت شهدا عمل خواهد کرد.
آل هاشم بر تقویت روحیه ولایت پذیری در بین آحاد مردم و مسئولان تاکید و اضافه کرد: باید این روحیه که ضامن بقا و دوام انقلاب اسلامی است، روز به روز تقویت شود و در این راه نباید مساله مهم جهاد تبیین در حوزه های مختلف علمی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به فراموشی سپرده شود.
وی شهدا را جهادگران واقعی قی سبیل الله تعریف و یادآوری کرد: امروز روزهای حساسی را سپری می کنیم و باید توجه داشت که جهاد از جمله مسلمات دین اسلام بوده و اسلامی که در آن جهاد وجود ندارد، اسلام سکولار، آمریکائی و ذلیل است.
آل هاشم اسلامی واقعی را همراه با جهاد فی سیبل الله دانست و با بیان اینکه هرکس بدون عذر شرعی جهاد را ترک کند،گرفتار بلا و مصیبت می شود، ادامه داد: این شهدای گمنام و مسافران به خانه برگشته که پس از سال ها شهر و استان ما را معطر کردند، در حقیقت جهادگران فی سیبل اللهی هستند که از جان شیرین خود برای دفاع از کیان میهن اسلامی و ایجاد امنیت و آسایش مردم گذشتند.
وی شهید، شاهد و شهادت را از واژه های بسیار مقدس در اسلام برشمرد که ۷۲ بار در ۹ سوره قرآن کریم تکرار شده است.
آذربایجان شرقی در هشت سال دفاع مقدس نزدیک به ۱۰ هزار شهید تقدیم کشور و انقلاب کرده است.
انتهای پیام/
تشییع پیکر مطهر هشت گل پرپر شده دفاع مقدس در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار