خبر/

دستور معاون وزیرکشور به معاونان اقتصادی استانداری‌ها بر تامین کالاهای اساسی

1401/10/05 - 21:43 - کد خبر: 84190 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با تاکید بر تامین به موقع کالاهای اساسی، گفت: معاونان اقتصادی استانداری‌ها نظارت دقیق و همه‌جانبه‌ای بر تامین کالاها داشته باشند.

به گزارش نصر، محسن کوشش‌تبار در چهارمین نشست مشترک کارگروه اقدام مشترک ملی که در محل وزارت کشور با موضوع بررسی وضعیت کالاهای اساسی استان‌های ایلام، کرمانشاه، همدان، مرکزی و لرستان برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با بیان اینکه تامین به موقع کالاهای اساسی برای مردم عزیز استان‌ها جزو راهبردهای اصلی دولت سیزدهم است؛ اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان باید تامین کالاهای مورد نیاز به خصوص در حوزه میوه اقدامات لازم به عمل آید.
کوشش‌تبار بر شناسایی دقیق نیازهای استانها تاکید کرد و گفت: تنظیم دقیق حجم تقاضا و عرضه به نحو موثری برای کنترل بازار صورت گیرد و در این خصوص معاونان اقتصادی استانداری‌ها نظارت لازم را داشته باشند.
وی تصریح کرد: براساس گزارش به عمل آمده خوشبختانه ترخیص کالاهای اساسی از مبادی گمرکی طی هفته اخیر سرعت خوبی گرفته و حمل بار در حوزه ریلی و کامیونی برای تامین نیاز استانها افزایش یافته است.
استفاده از ظرفیت ذخیره سازی میوه توسط بخش خصوصی، ذخیره سازی مناسب میوه در سردخانه و تجهیز هر چه قوی‌تر برای جلوگیری از فساد پذیری میوه، خرید میوه شب عید توسط استانها به صورت مستقیم از باغداران جهت ذخیره سازی با کیفیت مناسب از دیگر محورهای مورد بحث در نشست امروز کارگروه اقدام ملی مشترک بود.
در ادامه این نشست آخرین گزارش وضعیت کالاهای اساسی از قبیل برنج، گوشت، شکر، نهاده های دامی مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.
انتهای پیام/
دستور معاون وزیرکشور به معاونان اقتصادی استانداری‌ها بر تامین کالاهای اساسی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار