معاون رئیس جمهوری؛

۶۰ درصد جامعه هدف بنیاد شهید "زنان" هستند

1401/10/05 - 21:24 - کد خبر: 84189 نسخه چاپی

نصر: معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه اکثریت جامعه هدف تحت پوشش ما زن هستند، گفت: ۶۰ درصد جامعه هدف ما زنان هستند.

به گزارش نصر، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی در دویست و یکمین نشست شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران که با موضوع زنان ایثارگر برگزار شد، اظهار کرد: از میان سه و نیم میلیون نفر افراد تحت پوشش بنیاد شهید یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر زن و مابقی مرد هستند. درواقع نزدیک به ۶۰ دصد جامعه هدف ما زن و شاید کمتر از ۴۰ درصد مرد هستند.
وی ادامه داد: زنان و همسران و مادران نقش محوری و بی نظیری دارند و این نقش محوری غیر قابل کتمان است. آماری در ارتباط با خانواده‌های تک والد کشورهای اروپایی می‌خواندم که طبق آن سنتی ترین کشور نزدیک ۲۰ درصد خانواده تک والد داشت و برخی کشورها ۶۰ درصد و یک کشور نیز ۸۰ درصد خانواده تک والد داشت. این نشان می‌دهد مساله خانواده دچار انحطاط شده است.
قاضی زاده هاشمی با تاکید بر لزوم توجه به زن و خانواده، تصریح کرد: شاید کار ویژه انقلاب اسلامی ما موضوع خانواده است. تشکیل خانواده، پایدارسازی خانواده، حفظ خانواده و ارتقاء آن برای تربیت نسل سالم جسمی و معنوی برایمان مهم است و این تفاوت ما با بقیه عالم است. مفهوم خانواده در نگاه اسلامی خاص است چراکه تفاوت ها را به رسمیت می‌شناسد و ارزشها، وظایف و احکام را در خانواده تعریف می‌کند.
وی با بیان اینکه در این ۴۰ سال در گفتمان سازی و فرهنگ سازی حوزه زن و خانواده خیلی کم کاری کردیم، افزود: ما شبکه ای از مشاورین در همه دستگاه های کشور داریم و مشاورین زنان و ایثارگران در تمام دستگاهای اجرایی وجود دارند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ما خیلی از وظایف اجرایی را به مشاورین امور ایثارگران دستگاها ابلاغ کردیم. علاوه بر تفاهم نامه ما با معاونت امور زنان باید مشاوران ایثارگران و امور بانوان دستگاه‌ها در کنارمان قرار گیرند و همکاری کنند. اگر در دستگاها این ارتباط شکل گیرد کار پیش می‌رود.
انتهای پیام/
۶۰ درصد جامعه هدف بنیاد شهید خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار