رئیس کارگروه معماری بازآفرینی شهری خبر داد:

سکونت ۱۰ میلیون نفر در ۲.۷ میلیون واحد مسکونی ناکارآمد شهری کشور

1401/10/05 - 15:38 - کد خبر: 84170 نسخه چاپی

نصر: رئیس کار گروه معماری شرکت بازآفرینی شهری، وسعت بافت‌های نا کارآمد شهری در کشور را ۱۷۰ هزار هکتار اعلام کرد و از سکونت ۱۰میلیون نفر در ۲.۷ میلیون واحد مسکونی ناکارآمد شهری کشور خبرداد.

به گزارش نصر، محمد دقتی در نشست ملی آموزه‌های زلزله بم و نقش بازآفرینی در کاهش آسیب‌پذیری و مقاوم‌سازی بافت‌های ناکارآمد در مراغه اظهار کرد: در بافت‌های فرسوده، سکونت‌های غیررسمی و بافت‌های تاریخی کشور بیش از ۲ میلیون ۷۰۰ هزار واحد مسکونی شناسایی شده است.
وی افزود: برای نوسازی و مقاوم‌سازی خانه‌ها در بافت‌های فرسوده مشوق‌هایی توسط وزارت راه و شهرسازی شامل وام ۳۵۰ میلیون تومانی و تخفیف ۵۰ درصد پروانه ساخت توسط شهرداری‌ها ارائه می‌شود.
دقتی با بیان ۲۵ درصد وسعت شهرهای کشور بافت‌های ناکارآمد هستند، گفت: بازسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های ناایمن در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی نیازمند همکاری مردم برای تخریب و بازسازی خانه‌های ناایمن است.
رئیس کارگروه معماری شرکت بازآفرینی شهری در ادامه تصریح کرد: مقاوم‌سازی خانه‌های غیرمقاوم در بافت‌های فرسوده و حاشیه شهرها تنهایی از عهده دولت خارج است.
در این نشست حدادیان، سفیر شهر بم بر ضرورت مقاوم‌سازی خانه‌ها، برای کاهش آسیب‌های زمین لرزه تاکید کرد و متذکر شد: هزینه مشکلات اجتماعی و امدادی پس از زلزله خیلی بیشتر از مقاوم‌سازی خانه‌هاست.
انتهای پیام/
سکونت ۱۰ میلیون نفر در ۲.۷ میلیون واحد مسکونی ناکارآمد شهری کشور خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار