قهرمان میانه ای بدنسازی جهان در گفتگو با «نصر» مطرح کرد؛

ورزش حرفه ای در ایران آینده ای ندارد

1401/10/04 - 17:50 - کد خبر: 84108 نسخه چاپی

نصر، قهرمان میانه ای بدنسازی جهان گفت: اخیرا شاهد حضور تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های جام جهانی بودیم که مثل همیشه با بدترین نتیجه به کشور بازگشتند،  اما وزیر ورزش و جوانان دستور اعطا حواله خودرو به بازیکنان را می دهند. اگر تعداد ورزشکاران رشته بدنسازی که در رقابت های معتبر جهانی صاحب مدال شدند را حساب کنیم شاید کمتر از 40 نفر باشند که تاکنون هیچ کدام چنین پاداش هایی ندیده اند چراکه نگاه تبعیض آمیزی که به این رشته وجود داشته است.

به گزارش نصر، فرشاد ولی پور، بدنساز میانه ای تیم ملی ایران که سابقه پنج دوره قهرمانی آسیا و جهان را در کارنامه دارد و اخیرا در رشته فیزیک کلاسیک مسابقات جهانی اسپانیا مدال طلا را کسب کرده است در گفتگو با خبرنگار نصر با بیان اینکه نزدیک ده سال است، عضو تیم ملی ایران است، گفت: از لحاظ ظرفیتی و پتانسیل های موجود در استان آذربایجان شرقی این استان یکی از مناطق مستعد در این رشته است اما با توجه به شرایط بحران اقتصادی و عدم حمایت از این رشته شرایط لازم برای شکوفا شدن جوانان وجود ندارد.
وی در ادامه افزود: متاسفانه نفراتی که در وزارت خانه و فدراسیون نشسته اند نگاهی به ورزشکاران نداشته و هیچ برنامه ای برای حمایت از ورزشکاران ندارند. وقتی در سال 2017 قهرمان آسیا و یک سال بعد قهرمان جهان شدم و پس از آن عناوین مختلف جهانی را کسب کردم، تا امروز پاداش قهرمانی جهان به من پرداخت نشده است.
وی با گلایه از پرداخت هزینه های کلان به سایر رشته ها خاطر نشان کرد: اخیرا شاهد حضور تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های جام جهانی بودیم که مثل همیشه با بدترین نتیجه به کشور بازگشتند،  اما وزیر ورزش و جوانان دستور اعطا حواله خودرو به بازیکنان را می دهند. اگر تعداد ورزشکاران رشته بدنسازی که در رقابت های معتبر جهانی صاحب مدال شدند را حساب کنیم شاید کمتر از 40 نفر باشند که تاکنون هیچ کدام چنین پاداش هایی ندیده اند چراکه نگاه تبعیض آمیزی که به این رشته وجود داشته است.
ولی پور با بیان اینکه این رشته در وزارت ورزش و جوانان مهم تلقی نمی شود، گفت: متاسفانه به این ورزش با دیدگاه "جوجه اردک زشت" نگاه می شود و هیچگاه اهمیتی به این رشته داده نمی شود. بطورمثال شخص من تاکنون پنج بار پرچم کشورم را در رقابت های جهانی بر افراشته کردم اما هیچ توجهی به افتخاراتم نداشته اند و حتی وقتی پاداش خود را خواستم اعلام کردند بودجه ای ندارند و تاکنون ریالی به ما نداده اند.
این قهرمان بدنسازی جهان خطاب به مدیران کل ورزش کشور اعلام کرد: ما از نظر ورزشی هیچ کاستی در مقایسه با سایر رشته نداریم و امیدوارم مدیران رده بالای کشور به حرف ها و مشکلات ورزشکاران این رشته توجه کنند. در سال 2013 و در اولین دوره حضورم در مسابقات جهانی، رئیس فدراسیون سوئیس شخصا از ما دعوت کردند تا با حضور در این کشور مزایا و حقوق مادام العمر دریافت خواهیم کرد اما مسئولان فدراسیون ایران اعلام کردند پس از بازگشت به ایران 150 سکه پاداش به ما اهدا خواهند کرد که همه وعده ها پوچ از آب درآمد. اگر وزارت ورزش و جوانان پاداش های قانونی را به ورزشکاران بدهند هیچ ورزشکاری مشکل مالی نخواهد داشت. ما در هر مسابقه ای شرکت کردیم با مدال طلا به کشور برگشتیم و بدنسازان استان یک تیم ملی برای خود هستند و همواره با افتخار از مسابقات به کشور بازگشتند اما متاسفانه در این سال ها نه سکه ای از وزارت دیده ایم و نه حواله خودرویی که بخواهیم از چنین پاداش هایی بهره ببریم.
ولی پور در خصوص عدم پذیرفتن پیشنهادات سایر کشور مبنی بر حضور با پرچم کشور دیگر در مسابقات گفت: همواره به واسطه اعتباری که از مردم داشتیم و همچنین بخاطر تعصبی که به کشورم داشتم هیچوقت چنین پیشنهاداتی را قبول نکردم. خانواده من در این کشور زندگی می کنند و نمی توانیم بخاطر چنین پیشنهاداتی آنها را ترک کنیم. البته در ایران هم به ما وعده استخدام دادند و اعلام کردند درآمد ما را تضمین خواهند کرد اما اگر چنین وعده هایی عملی شود نیازی به هزینه های کشور های دیگر نداریم. متاسفانه نماینده های میانه در مجلس هم در ادوار مختلف و در زمان انتخابات به ما وعده حل مشکل استخدام داده اند که بعد از پیروزی در انتخابات مارا فراموش کردند.
وی در پایان گفت: بارها چنین گلایه هایی را به گوش مسئولان رساندیم اما همواره وعده های پوچ به ما داده اند و در صورت ادامه این روند از تیم ملی خداحافظی خواهم کرد و بصورت آزاد در مسابقات شرکت خواهم کرد. در پایان نیز به جوانان توصیه می کنم که دنبال ورزش حرفه ای نروند چراکه در ایران ورزش حرفه ای آینده ای ندارد.
انتهای پیام/
ورزش حرفه ای در ایران آینده ای ندارد حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار