معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد:

آغاز ثبت‌نام طرح ملی تلاوت قرآن کریم در آذربایجان شرقی

1401/10/04 - 12:52 - کد خبر: 84072 نسخه چاپی

نصر: معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از آغاز ثبت‌نام مرحله دوم یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع) در استان خبر داد.

به گزارش نصر، ابراهیم لایقی،یکشنبه چهارم دیماه، در جمع خبرنگاران، افزود: براین اساس دختران و پسران نوجوان و جوان علاقمند به علوم قرآنی می‌توانند تا ۱۵ دی‌ماه سال جاری در این دوره ثبت نام کنند.
وی ادامه داد: خوشبختانه تبریز در دوره‌های طرح ملی تلاوت حضور پررنگی داشته و مقام هایی کشوری کسب کرده است.
لایقی، تصریح کرد: برخی از نخبگان طرح ملی تلاوت قرآن کریم در تبریز اساتید برجسته‌ای در علوم قرآنی شدند.
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: تبریز یکی از قطب‌های قرآنی کشور محسوب می‌شود و طرح ملی تلاوت می‌تواند شاخص‌های قرآنی استان را ارتقاء دهد.
وی افزود: قطعاً با همکاری و همراهی آموزش و پرورش استان زمینه ثبت نام و شرکت فعال دانش آموزان علاقمند در طرح ملی تلاوت فراهم می شود.
لایقی تاکید کرد: یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت «شباب الرضا (ع)» به ابتکار مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و طرح‌ ملی تلاوت برگزار می‌شود.
وی کشف و شناسایی نوجوانان مستعد قرآنی، ارتقای سطح علمی و عملی و همچنین رشد و شکوفایی قرآن‌آموزان نوجوان، بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزش قرآن کریم، آموزش کامل رشته‌های «صوت و لحن، قرائت، حفظ، وقف و ابتدا و مفاهیم» و آموزش اجرای تلاوت‌های اثرگذار و معناگرا را از اهداف این طرح اعلام کرد و افزود: این طرح در سه سطحِ «دوره مقدماتی»، «دوره پیشرفته» و «دوره عالی» هر کدام به مدت دوسال اجرا می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: آموزش اولیه به کلیه متقاضیان حضور در طرح ملی تلاوت و کسب آمادگی لازم جهت شرکت در آزمون‌های ورودی طرح، عبارتند از صحیح‌خوانی قرآن کریم شامل تسلط بر روخوانی و روان‌خوانی قرآن و لحن شامل آشنایی با روش‌ها و اصول اولیه تقلیدخوانی است.
انتهای پیام/
آغاز ثبت‌نام طرح ملی تلاوت قرآن کریم در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار