هشدار اختلال در تردد جاده‌ای به علت شدت بارندگی در آذربایجان‌شرقی

1401/10/03 - 15:54 - کد خبر: 84010 نسخه چاپی

نصر: رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس نقشه‌های همدیدی و آخرین تصاویر ماهواره ای، فعالیت سامانه بارشی موجب اختلال در تردد جاده‌ای استان به علت شدت بارندگی‌ها می‌شود.

به گزارش نصر، محمد امیدفر با بیان اینکه فعالیت این سامانه تا بعد از ظهر فردا ادامه خواهد داشت، افزود: این وضعیت موجب ابرناکی، وزش باد گاهی نسبتا شدید، بارش باران و برف و بروز پدیده مه یا غبار می وشد.
وی اظهار داشت: در ارتفاعات استان به دلیل وزش باد، کولاک برف و مه گرفتگی دور از انتظار نبوده بنابراین رانندگان برای تردد در مناطق کوهستانی و گردنه ها احتیاط کرده و وسایل و تجهیزات زمستانی و پوشاک گرم به همراه داشته باشند.
رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در این مدت دمای استان به صورت نسبی کاهش می یابد، گفت: از روز دوشنبه با عبور این سامانه از جو استان، جوی نسبتا ناپایدار حاکم می شود.
امیدفر، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته برخی شهرستان های استان شاهد بارندگی بودند که بیشترین بارش به میزان ۲.۸ میلی متر از میانه و کمترین بارش به میزان چهار دهم از بستان آباد گزارش شده است.
وی اعلام کرد: در این مدت ورزقان با دمای منفی ۶ درجه و مراغه با دمای مثبت چهار درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در این مدت صفر درجه سانتی گراد بود.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
انتهای پیام/
هشدار اختلال در تردد جاده‌ای به علت شدت بارندگی در آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   حسن   سال پیش  

دور انتظار نبوده لکن با اتمام فصل پاییز دریغ از یک قطره باران وبرف ، کارمان از ایکاش و انتظار گذشته و به یادش بخیر رسیده ایم - نفرین دریاچه ارومیه که با بی کفایتی محض مسئولین و بی مسئولیتی مردم خشک شد خیلی زودتر از آنچه فکر می کردیم گریبانمان را گرفت
پژوهشیار