نوروزی، کارشناس رسانه:

فیلترینگ هیچ تأثیری نداشت، جز اینکه بازار فیلترشکن ها را داغ کرد

1401/10/03 - 14:07 - کد خبر: 83999 نسخه چاپی

نصر: کامبیز نوروزی، حقوقدان و کارشناس مسائل رسانه ای گفت: شاید نزدیک به یک ربع قرن است سیاست فیلترینگ دارد در ایران اجرا می شود. مثلا یکی از اولین مواردی که فیلتر شد، فیس بوک بود؛ اما هیچ اثری نگذاشت غیر از اینکه بازار فروش فیلترشکن ها را داغ کرد.

به گزارش نصر، کامبیز نوروزی گفت؛ در چند سال گذشته تلگرام فیلتر شد، اما به سرعت به جای اولش برگشت. قبل از آن توئیتر فیلتر شد و الآن می توانم بگویم اکثر مقامات رسمی کشور حساب توئیتری دارند. در ماه های اخیر واتس آپ و اینستاگرام فیلتر شد و باز تأثیری نگذاشت.
اساسا کسانی که دنبال چنین ایده هایی هستند از یک نکته بنیادی غفلت می کنند که آنچه باعث گرایش عمومی به استفاده از پلتفرم های مختلف مثل تلگرام، اینستاگرام و واتس آپ هست، این است که در کشور رسانه های حرفه ای قادر نیستند نیاز خبری و تحلیلی مخاطبان را پاسخ بدهند.
انتهای پیام/
فیلترینگ هیچ تأثیری نداشت، جز اینکه بازار فیلترشکن ها را داغ کرد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار