خبر/

دیدار هیات اعزامی اتاق تبریز با رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ترابزون

1398/09/12 - 11:47 - کد خبر: 8398 نسخه چاپی

نصر: اعضای هیات اعزامی اتاق تبریز پس از اتمام برنامه های چهارمین همایش جاده ابریشم، با آقای سوات حاجی صالح اوغلو، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ترابزون دیدار و به مذاکره پرداختند.

به گزارش نصر، در این دیدار رئیس اتاق ترابزون ضمن اشاره به حضور موثر هیات های ایران، چین و اوکراین در همایش جاده ابریشم امسال، از حضور فعال اتاق تبریز تشکر کرد.

وی با اشاره به همکاری های دو اتاق ترابزون و تبریز در گذشته و حال، از کمک به اعضای معرفی شده از اتاق تبریز در مورد افتتاح حساب بانکی در ترکیه خبر داد.

صالح اوغلو احداث و تکمیل راه آهن ارزنجان به ترابزون را گامی بسیار مهم در گسترش روابط تجاری و بهره مندی هر چه بیشتر از بندر ترابزون دانست.

وی با ابراز تاسف از طرح برخی از کشورها در مورد مسیر جاده ابریشم جدید که از ایران عبور نمی کند، از حمایت قاطع اتاق های بازرگانی ترکیه برای عبور مسیر جدید از ایران خبر داد.

رئیس اتاق ترابزون، همکاری شرکت های ترک با شرکت های ایرانی را علی رغم وجود فشارهای آمریکا بر این شرکت ها، دارای اهمیت ویژه ای دانست.

رضا کامی، عضو هیات رئیسه اتاق تبریز ضمن تشکر از برگزاری بسیار باشکوه چهارمین همایش جاده ابریشم، از ارتباطات ایجاد شده بین شرکت های ایرانی و ترک در حاشیه این همایش، ابراز مسرت کرد.

وی ضمن بیان مختصری از زمینه های قابل همکاری بین شرکت های آذربایجان شرقی و استان ترابزون، از نقش تسهیل گر اتاق ترابزون در این همکاری ها تشکر کرد.

ایشان همکاری در زمینه مونتاژ، صادرات مجدد، و همچنین محصولات کشاورزی را دارای قابلیت بهره برداری در کوتاه مدت دانست.

کامی با اشاره به حجم تجارت 22 میلیارد دلاری در اوایل دهه جاری میلادی بین دو کشور، از کاهش آن انتقاد و نقش دولت ها را در افزایش این رقم بسیار تعیین کننده دانست.

عضو هیات رئیسه اتاق تبریز ضمن تائید توانمندی های بندر ترابزون، حضور شرکت ها و بازرگانان ایرانی در بندر ترابزون را سبب گسترش روابط تجاری و به نفع فعالان اقتصادی دو کشور بیان کرد.

وی خط آهن جلفا - نخجوان - قارص را مسیر بسیار مناسبی برای گسترش تجارت بین ایران و بندر ترابرون اعلام کرد و اتصال راه آهن نخجوان به قارص را عملی تر و ساده تر دانست.

حسینی عضو هیئت نمایندگان اتاق تبریز و رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات این اتاق نیز ضمن قدردانی از برگزاری همایش، پیشنهاداتی را جهت گسترش همکاری های بین دو استان آذربایجان شرقی و ترابزون خصوصا در زمینه صادرات مجدد محصولات کشاورزی از ترکیه به مقصد اروپا  ارائه کرد.

در پایان این دیدار، از رئیس و اعضای اتاق بازرگانی و صنایع ترابزون جهت حضور در اتاق تبریز دعوت به عمل آمد.

انتهای پیام/

دیدار هیات اعزامی اتاق تبریز با رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ترابزون نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار