هنربر مطرح کرد:

15 مخاطره اولویت‌ دار آذربایجان‌ شرقی

1401/10/02 - 14:47 - کد خبر: 83950 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر ۵۶ مخاطره در کشور شناسایی شده و به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده و در حال حاضر ۱۵ نوع مخاطره اولویت‌ دار در استان ما شناسایی شده است.

به گزارش نصر، محمدباقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و‌ سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: ۵ دی سالروز وقوع زلزله بم و‌ روز ایمنی و کاهش اثرات بلای طبیعی نامیده شده است که هیچ‌گاه نمی‌توان این روز تلخ را فراموش کرد که بیش از ۷۰ هزار نفر تلفات جانی داشت. 
وی ادامه داد: بعد از زلزله بم همه مسؤولان پای کار آمدند و مطابق با دستور مقام معظم رهبری که در سه بازدید از این منطقه داشتند، تشکیل مدیریت بحران کشوری را دادند. 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه قانون مدیریت بحران در سال ۹۸ در مجلس تصویب شد و به دولت ابلاغ شد، گفت: سوم تا دهم دی‌ماه به هفته مدیریت بحران اختصاص داده شده و شعار دولت و ملت همدل و همزبان ؛ ایمنی ایران اسلامی شعار امسال این هفته است. 
وی با تاکید بر اینکه زمان وقوع زلزله قابل پیش‌بینی نیست ولی با پیشگیری می‌توان جلوی تلفات را گرفت، توضیح داد: با قیاس زلزله بم و کرمانشاه می‌توان گفت که زلزله ۶/۶ ریشتر بم تلفات بیشتری از زلزله ۷/۶ کرمانشاه داشت و می‌توان نتیجه گرفت که مسؤولان نظام جمهوری اسلامی بعد از دستور رهبر معظم انقلاب اقدامات خوبی در جهت تاب‌آوری جامعه و مقاومسازس و نوسازی و رعایت استانداردهای ساخت و‌ ساز و فرهنگسازی و غیره داشته است. 
هنربر متذکر شد: برگزاری مانورهای لازم در کشور از جمله در مدارس توانسته در بخش فرهنگ‌سازی کمک کند. 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۶ مخاطره در کشور شناسایی شده و به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده و در حال حاضر ۱۵ نوع مخاطره اولویت‌دار در استان ما شناسایی شده است. 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی، گفت: مهم‌ترین مخاطره در تبریز زلزله است که جزو دغدغه اصلی مسؤولان استان می‌باشد؛ زلزله‌های مختلفی اتفاق اقتاده است که نگرانی ما سکونت‌های غیرمجاز و بافت فرسوده و تاریخی است، چراکه دو هزار هکتار بافت فرسوده و دو هزار هکتار بافت تاریخی داریم که ۸۵۰ هزار نفر در این نقاط زندگی می‌کنند. 
وی تصریح کرد: ساخت واحد مسکونی در اسدگلی، اختصاص زمین، کرکج، سایر نقاط نیز از جمله کارهای انجام گرفته برای انتقال ساکنان از مناطق پرخطر به مکان‌های کم خطر است. 
هنربر بیان داشت: بعد از زلزله، سیل، آتش‌سوزی جنگل‌ها، حوادث جاده‌ای، بیابان‌زایی، مسمویت ناشی از مونواکسید کربن از دیگر مخاطرات مهم و اولویت‌دار استان آذربایجان‌شرقی است. 
پایان پیام/
15 مخاطره اولویت‌ دار آذربایجان‌ شرقی خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار