طی مراسمی؛

اثر هنری درخت بشیر صلح و دوستی رونمایی شد

1398/09/12 - 11:14 - کد خبر: 8392 نسخه چاپی

نصر: به همت روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی کلانشهر تبریز، طی مراسمی باحضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و کنسول ترکیه در تبریز از درخت بشیر صلح و دوستی رونمایی شد.

به گزارش نصر، شهرام دبیری در آیین رونمایی از این اثر با بیان اینکه وجود چنین هنرمندانی در تبریز مایه افتخار شهر است گفت: در تلاش هستیم به دنیا بگوییم همانطور که تبریز از گذشته شهر اولین ها نام دارد، امروز وجود چنین هنرمندانی نشان دهنده این است که درحال حاضر نیز مردان بزرگ در تبریز وجود دارند.

دبیری با بیان اینکه در مرحله اول باید این اثر را برای مسئولین استانی و نمایندگان مجلس معرفی کنیم اظهار کرد: بعد از معرفی در داخل کشور از طریق وزارت خارجه این اثر را به سازمان ملل خواهیم فرستاد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه این اثر نشان دهنده صلح و دوستی مردم ایران است گفت: در زمینه معرفی هرچه بهتر این اثر می‌توانیم فعالیت های خوبی انجام دهیم.

قنبری خالق این اثر هنری در این مراسم گفت: این نماد که با چهار متر ارتفاع به شکل درخت کار شده نشان دهنده صلح و دوستی میان مردم کره‌ زمین است.

وی در پاسخ به اینکه چرا این اثر به شکل درخت کارشده گفت: در این اثر صلح و امنیت به شکل یک درخت نمایش داده شده تا مردم جهان در سایه این درخت با امنیت و آرامش زندگی کنند.

قنبری با بیان اینکه این درخت ۴۰ شاخه دارد که نشان دهنده عدد مقدس ۴۰ در ادیان الهی است گفت: چهار فرشته در بالای درخت کار شده که نشان از چهار فرشته بزرگ خداوند در بهشت دارد و کبوتری سفید بر بالای درخت کار شده که با شاخه زیتون در منقارش نشانه صلح است.

وی ادامه داد: دورتا دور درخت پنج کتاب آسمانی قرآن، انجیل، تورات، کتاب حضرت ابراهیم و حضرت نوح کار شده است که آیاتی از صلح به چهار زبان ترکی، فارسی، عربی و انگلیسی در آنها نوشته شده.

قنبری با بیان اینکه ساخت مجموعه هشت سال طول کشیده ابراز کرد: اگر مسئولان حمایت کنند ما می‌توانیم سفیر صلح و امنیت در جهان باشیم.

سعید نیکو خصلت عضو شورای شهر تبریز در این مراسم با بیان اینکه امیدواریم در معرفی این اثر بتوانیم مفید باشیم افزود: استفاده از طرح درخت برای طراحی این اثر نشان دهنده پیشرفت و نمو در جامعه جهانی است.

وی با بیان اینکه این اثر نشان دهنده این است که دیگر زمان استفاده از سلاح گذشته گفت:  امروز زمان صلح امنیت و آرامش است.
نیکو خصلت با بیان اینکه تاریخ و ریشه ایران سرشار از هنر،ادب و مردان و زنان بزرگ‌است اظهار کرد: امیدواریم در عرصه های بین‌المللی شاهد درخشش این اثر باشیم.

محرم محمدزاده دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز در این مراسم با بیان اینکه،اگر این اثر جایگاه خودرا پیدا نکند زحمات هنرمند ازبین خواهد رفت گفت: پیشنهاد دارم این اثر مدتی به برج میلاد انتقال یابد تا بسیاری از ایرانی ها از این اثر دیدن کنند.

وی با بیان اینکه وجود اثر های این چنینی نشان دهنده هنر منبت در تبریز است گفت: چنین آثاری نشان از هنر منبت کاران تبریز داشته و موجب معرفی هنر منبت تبریز به دنیا خواهد شد.

همچنین کنسول ترکیه در تبریز نیز که به‌عنوان میهمان ویژه در این مراسم حضور داشت گفت: این اثر بزرگ و باشکوه  در دنیا معرفی کننده هنر ایران و تبریز در دنیا بوده و اهمیت توجه به صلح را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

اثر هنری درخت بشیر صلح و دوستی رونمایی شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار