مدیرعامل شرکت آب آذربایجان شرقی:

رفع دغدغه آب شرب شهرستان میانه از اولویت‌های دولت است

1401/10/01 - 15:35 - کد خبر: 83914 نسخه چاپی

نصر: مدیر عامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه رفع دغدغه آب شرب شهرستان میانه از اولویت‌های دولت است، خاطرنشان کرد: نزدیک به یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مصوبه سفر خرداد ماه رئیس جمهور به استان برای بخش آب به این شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش نصر، یوسف غفارزاده روز پنجشنبه در جمع اهالی روستای آقکند میانه با اشاره به مصوبات پربرکت رئیسی به استان، افزود: تعداد ۱۱ پروژه بزرگ آبی برای استان ما در این سفر تعیین شده بود که در نهایت اعتبار سه هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان برای اجرای آن‌ها مصوب شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: طی دو سال اخیر چند پروژه آبی بزرگ از جمله تامین آب شرب و تکمیل چند سد در میانه را داشتیم که اعتبار آن‌ها در این سفر مصوب شده است.
وی با بیان اینکه کشور ما و به خصوص استان آذربایجان شرقی طی سال‌های گذشته و به خصوص امسال با تنش آبی شدیدی رو به رو بوده است، اعلام کرد: با وجود پایان یافتن فصل پاییز هیچ برف و بارانی را در سطح استان شاهد نیستیم و بارش‌های نقاط مختلف استان به طور میانگین ۶۰ درصد کمتر از سال گذشته است.
غفارزاده گفت: کاهش بارش‌ها در استان و به خصوص در فصل زراعی جاری، ما را بابت تامین آب استان نگران می‌کند که امیدواریم این کمبود در فصل زمستان جبران شود و وضعیت تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی بهبود یابد.
امروز «یوسف غفارزاده» به همراه «اکبر فتحی»، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و «سیدمرتضی حسینی»، نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی از وضعیت تامین آب شهرستان میانه، روستاهای طوق، شیخ درآباد و آقکند این شهرستان بازدید کرد.
به گزارش ایرنا، مردم میانه حدود ۲۰ است منتظر بهره برداری از سد گرمی چای و حل مشکل آب شرب شهرستان هستند.
سد «گرمی چای» میانه در ۵۳ کیلومتری شمال شرقی شهر میانه، با هدف ذخیره سازی و تنظیم ۴۶ میلیون متر مکعب از آورد سالیانه ، تأمین آب مورد نیاز یک هزار و 600 هکتار از اراضی کشاورزی و تأمین آب شرب شهر میانه حدود ۱۶ میلیون متر مکعب در سال احداث می شود.
رئیس جمهور ۱۲ خرداد امسال در قالب بیست و سومین سفر استانی به آذربایجان شرقی سفر کرد.
انتهای پیام/
رفع دغدغه آب شرب شهرستان میانه از اولویت‌های دولت است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار