نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی:

مدعی مشخصی در مسائل زیست محیطی کشور وجود ندارد

1401/10/01 - 15:20 - کد خبر: 83913 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد نهاد محیط زیست کشور در زمینه آلایندگی، گفت: مدعی مشخصی در مسائل زیست محیطی کشور وجود ندارد.

به گزارش نصر، احمد علیرضا بیگی در ششمین نشست از سلسله نشست‌های «دانشجوی مطالبه‌گر در گام دوم انقلاب اسلامی» که توسط جامعه‌ی اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز با موضوع «آلودگی هوای تبریز، علل و راهکارهای برون رفت از آن» برگزار شد، با اشاره به اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست در دولت دوازدهم، اظهار کرد: انگشت اتهام در بحث آلودگی هوای استان در دولت دوازدهم، به‌علت ترک فعل انجام شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، به سمت این سازمان قرار داشت.
وی افزود: من از سال ۱۳۹۷ پیگیر آلودگی کارخانه‌ی کاوه سودا بودم و در مجمع نمایندگان استان نیز این موضوع را مطرح کردم.
وی ادامه داد: متاسفانه در مسائل زیست محیطی، مدعی مشخصی وجود ندارد و من کارهای مربوط به دادگاه کارخانه‌ی کاوه سودا را به‌صورت شخصی پیگیری کردم و بعد از چند سال، نوبت دادگاه در سال ۱۴۰۲ خواهد رسید.
بیگی در خصوص آلایندگی نیروگاه حرارتی تبریز نیز گفت: علی‌رغم دارا بودن سطح اول آلایندگی توسط نیروگاه حرارتی، پرداخت عوارض آلایندگی این مجموعه از سال ۱۳۹۲ متوقف شده است و نهادی مثل شهرداری تبریز که در تنگنای مالی قرار دارد، می‌تواند با دریافت این عوارض آلایندگی، مشکلات شهری را حل کند.
انتهای پیام/
مدعی مشخصی در مسائل زیست محیطی کشور وجود ندارد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار