تنها تیم بسکتبال استان در مسیر انزوا/

توفارقان آذرشهر، تیم فراموش شده استان

1401/09/30 - 17:40 - کد خبر: 83865 نسخه چاپی

 نصر: مالک باشگاه توفارقان آذرشهر گفت: مشخص نیست چگونه مس کرمان سه تیم بسکتبال می تواند داشته باشد اما آذربایجان که قطب صنعت و معدن است نمی تواند حتی از یک تیم معمولی حمایت کند.

به گزارش نصر، تیم بسکتبال توفارقان آذرشهر درحالی پس از قهرمانی در لیگ یک مجددا پس از یک وقفه کوتاه به لیگ برتر بسکتیال ایران بازگشت که بازهم این تیم دچار بحران شده و در آستانه سقوط و انحلال قرار گرفته است.
در همین زمینه حبیب برزگر، مالک باشگاه توفارقان آذرشهر در گفتگو با نصر در خصوص تشکیل این تیم گفت: سال ها پیش پس از فوت فرزند بسکتبالیستم تصمیم به تشکیل یک تیم بسکتبال گرفتم و از سال 95 پس از حضور در مسابقات استانی تیمداری به صورت حرفه ای را آغاز کردم و پس از آن مقام های مختلف را کسب کردیم.
وی در ادامه افزود: سال گذشته پس از قهرمانی در لیگ دسته یک دوباره به لیگ برتر صعود کردیم و امسال به عنوان تنها نماینده استان در سوپر لیگ کشور حضور داریم.
مالک باشگاه توفارقان آذرشهر در خصوص عدم حمایت از این تیم پس از حضور در لیگ برتر تصریح کرد: زمانی که در لیگ یک قهرمان شدیم نمایندگان مجلس در جشن قهرمانی حضور داشتند و به آنها اعلام کردم که قادر به حمایت مالی این تیم در لیگ برتر نیستم که آنها قول حمایت را به من دادند که نمونه این وعده ها تجهیز سالن حجاب آذرشهر برای میزبانی در این شهر بود که هیچ اقدامی صورت نگرفت. همچنین به دلیل نبود منابع مالی قادر به خرید بازیکنان بزرگ در حد لیگ برتر نشدیم و با بازیکنان آماتور در مسابقات حاضر شدیم. البته با توجه به برگزاری بازی ها در تبریز هم از امتیاز میزبانی محروم هستیم و همانند تیم حریف در روز بازی به تبریز می آییم و پس از بازی به آذرشهر بازمی گردیم.
وی با بیان اینکه هیچ حامی مالی برای کمک به این تیم پیدا نشده است، خاطرنشان کرد: با چندین مرکز صنعتی در خصوص حمایت از این تیم رایزنی شد که هیچکدام به وعده های خود عمل نکردند. در حال حاضر هم با مس سونگون صحبت شده است که مشخص نیست حمایت کنند یا خیر. البته استاندار هم با مس سونگون صحبت کرده است تا با حمایت این مجموعه حضور در لیگ برتر را ادامه دهیم اما اگر حمایت صورت نگیرد قادر به ادامه مسابقات نخواهیم بود.
برزگر همچنین در خصوص عدم برگزاری مسابقات این تیم در شهر خود گفت: با توجه به نبود کف پوش استاندارد و وضعیت رختکن ها و حلقه های بازی امکان میزبانی در این شهر فراهم نیست و حتی در تجهیز این ورزشگاه هم اقدامی نشد.
وی افزود: با هزینه 6 میلیارد تومان می توانیم حتی با دو بازیکن خارجی در رقابت های لیگ برتر حضور داشته باشیم. متاسفانه مس سونگون همانند کرمان حمایت نمی کند چراکه شهر کرمان فقط سه تیم مس در رشته بسکتبال دارد و مشخص نیست چگونه مس کرمان سه تیم بسکتبال می تواند داشته باشد اما آذربایجان که قطب صنعت و معدن است نمی تواند یک تیم معمولی داشته باشد.
در این چند سال تیمداری نزدیک به 15 میلیارد تومان صرف این تیم کرده ام و بیش از این قادر به حمایت نخواهم بود. البته وعده حمایت مس سونگون را به ما داده اند اما تا این  لحظه هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
مالک باشگاه توفارقان آذرشهر در پایان گفت: از مسئولین شهر آذرشهر بخصوص اعضای شورای این شهر گلایه دارم و انگار نه انگار که این تیم متعلق به این شهرستان است چراکه هیچکدام از 5 عضو شورای شهر در این مدت یکبار هم به ما سر نزده اند و انگار چنین تیمی در این استان وجود ندارد. در پایان هم اعلام می کنم اگر حمایت صورت نگیرد به طور کلی از ورزش کناره گیری خواهم کرد و تیمی به این نام وجود نخواهد داشت.
انتهای پیام/
 توفارقان آذرشهر، تیم فراموش شده استان حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار