معاون استاندار آذربایجان‌شرقی:

توطئه کشته‌سازی دشمنان به خواب پریشان بدل شد

1401/09/30 - 16:20 - کد خبر: 83856 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: توطئه رسانه های معاند برای کشته سازی با هوشیاری مردم و مسئولان، خنثی و به خواب پریشان معاندان نظام بدل شد.

به گزارش نصر، تراب محمدی با بیان اینکه دشمن از طریق فضای مجازی تلاش می کند جوانان را از انقلاب ناامید و آنان را سست کند، اظهار کرد: با هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و هوشیاری و سعه صدر نیروهای امنیتی و قضایی، کشته سازی ای که دشمن به دنبال آن بود، محقق نشد و مردم نجیب ایران اسلامی همانند نقاطع مختلف حامی انقلاب برآمدند.
وی افزود: به رغم اینکه در اغتشاشات اخیر ۱۰۰ شهید تقدیم انقلاب شد، ولی دشمنان به اهداف کشته سازی خود نرسیدند و تلاش های آنان بی‌ثمر ماند.
وی با بیان اینکه دشمن در حوزه عملیات روانی روی افکار جوانان آن کار می کند، گفت: دشمن در اغتشاشات اخیر به دنبال آن بود که اتفاقاتی را به وجود بیاورد تا نظام را تحت تاثیر قرار دهد که خوابش تعبیر نشد، بر این اساس در حوزه جوانان باید بیشتر از گذشته برنامه ریزی کنیم.

برای جوانان دستگیر شده ای که فریب خورده بودند، پرونده ای تشکیل نشد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه جوانان بصیرت داشتند و تعداد کمی در این حوادث منحرف شدند، گفت: در این خصوص تلاش کردیم پرونده ای برای آن تعداد از جوانان دستگیر شده تشکیل نشود و دستگیرشدگان نیز توسط علمای مستقر، ارشاد و آزاد شدند.
وی همچنین گفت: نظام جمهوری اسلامی مقدس است و به همین خاطر دشمنان به دنبال تحریف نظام هستند و تلاش می کنند که مردم را از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی دور کنند.
وی همچنین یادآوری کرد: دشمنان به دنبال تجزیه کشور هستند؛ همان طور که در جنگ های جهانی به دنبال تضعیف اسلام و کشورهای اسلامی بودند، اکنون نیز به دنبال تضعیف اسلام، تجزیه ایران، دیگر کشورهای اسلامی و جلوگیری از پا گرفتن تمدن اسلامی هستند.
محمدی با بیان اینکه دین اسلام، دین رحمانیت و قرآن کتاب زندگی بوده که تمام زوایای بشر را در نظر گرفته و برای آسایش انسان و صلح برنامه خود را ارائه می دهد، گفت: با توانایی‌هایی که دین اسلام دارد دشمنان موفقیتی در راه توقف آن نخواهند داشت و در واقع خواب دشمنان انقلاب در تجزیه ایران اسلامی و تمامیت ارضی آن تعبیر نخواهد شد.
وی افزود: جهاد تبیین مورد تاکید رهبری باید مورد توجه همگان باشد تا نقشه دشمنان نقش بر آب شود.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی آذربایجان شرقی تاکید کرد: مردم مطمئن باشند نظام جمهوری اسلامی و دولت مردمی در حال رفع مشکلات آنهاست و مطالبات مردمی در راس و اولویت مسئولان قرار دارد.
وی ادامه داد: دولت با تمام قوا برای رفع نیازها و مطالبات تلاش می کند؛ بر این اساس باید به آینده پربار امیدوار باشیم؛ البته مردم در این حوادث جلوتر از مسئولان حرکت کردند و اقشار مختلف مردم پشتیبانی خود را از انقلاب و نظام و ولایت فقیه نشان دادند.

دولت با شعار دولت مردمی و ایران قوی پا به عرصه خدمت گذاشت
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی گفت: دولت با شعار دولت مردمی و ایران قوی پا به عرصه خدمت گذاشت و بعد از پیروزی در انتخابات تلاش کرد این شعار را پیاده کند.
محمدی اظهار کرد: دولت با خدمت به مردم و تلاش برای پیشرفت و آبادانی کشور، به دنبال تحقق «ایران قوی» است.
وی با اشاره به گوش شنوای دولت به انتقادات و پیشنهادهای مردم به عنوان ولی نعمتان نظام و انقلاب ادامه داد: دولت سیزدهم معتقد است که اگر مردم پای کار نیاید، تحقق ایران قوی نیز ممکن نخواهد شد.
وی افزود: دولت در سطح ملی کارهای بزرگی را به نتیجه رسانده که اگر به ابتدای آغاز کار دولت سیزدهم برگردیم اولین آن مقابله با کرونا و موفقیت در این مبارزه است.
محمدی یادآور شد: قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم، روزانه بیش از ۷۰۰ فوتی در کشور داشتیم و این شاهکار بزرگ دولت است که توانست با واکسیناسیون و مقابله درست با کرونا این تعداد فوتی را اکنون به صفر برساند.
وی با اشاره به دیگر اقدامات دولت سیزدهم گفت: دولت با برنامه ریزی درست و آینده نگری سعی در خدمت بیشتر دارد و سامان دادن اقتصاد یکی از این اقدامات است ک با اصلاح ارز ترجیحی آغاز شده است.

اصلاح ارز ترجیحی مانع رانت خواری شد
وی افزود: دولت با اصلاح ارز ترجیحی در واقع مانع رانت خواری عده ای و به این ترتیب موجب برگشتن سود به جیب مردم شد.
وی همچنین گفت: با کالابرگ الکترونیکی نیز بسیاری از مشکلات رفع می شود؛ همان طور که با اقدامات دولت سیزدهم یارانه به طور مستقیم به نانوایان داده شد و بر این اساس به اندازه ۲۵ میلیون نفر در حوزه گندم نان یا آرد صرفه جویی شد که این تاثیرات عمدتاً بر اساس اجرای طرح اصلاح ارز ترجیحی بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی یادآور شد: با اجرای این طرح مصرف آرد متعادل شد و از سوی دیگر مانع ورود آرد و گندم به سبد مصرف صنوف دیگر شدیم.
وی همچنین با اشاره به تاثیرات سفر رئیس جمهور به استان ها، گفت: دولت سفرهایی را به تمام استان ها انجام داده و در این سفرها رئیس جمهوری بین مردم می رود و با آنها سخن می گوید و به دنبال رفع مشکلات مردم و جامعه با حضور میدانی است.
وی همچنین گفت: دولت در سطح بین الملل نیز اقدامات بزرگی انجام داده و ارتباطی که با همسایه ها برقرار شده، بی نظیر بوده و معاهده شانگهای نیز از دیگر موفقیت های دولت در عرصه بین‌المللی و همچنین در ساماندهی اقتصاد کشور است.
محمدی ادامه داد: با وجود تحریم ها و مشکلاتی که برای دولت ایجاد کرده بودند، پیشرفت های خوبی انجام شده است.
وی با تاکید مجدد بر اینکه فشارهای آمریکا و برخی اروپایی ها تاکنون نیز ادامه دارد، گفت: به رغم این فشارها دولت روز به روز پیشرفت کرده است.

دولت در آذربایجان شرقی در حال آواربرداری خرابی های دولت گذشته است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه با شروع به کار استاندار جدید آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم بسیاری از امور بهبود یافته و به خوبی پیش می رود، گفت: دولت در این استان در حال آواربرداری خرابی های دولت گذشته بوده و بسیاری از مشکلات را برطرف کرده است.
وی با بیان مصداق هایی از این اقدامات در آذربایجان شرقی گفت: در ۲ سال گذشته و قبل از آغاز دولت سیزدهم قطع برق، آب و گاز در این استان وجود داشت، ولی اکنون قطعی در حوزه انرژی های یاد شده در استان معنی ندارد، به طوری که هیچگونه قطع برق، گاز یا آب در آذربایجان شرقی رخ نداده است.
وی ادامه داد: در دولت دوازدهم یک میلیارد و ۱۰۰ میلیارد متر مکعب گاز در روز تولید می شد که در اواخر این دولت آن را به ۸۰۰ میلیون متر مکعب تولید کاهش دادند که کمبود ۳۰۰ میلیون متر مکعبی گاز به دولت سیزدهم به ارث رسید.
محمدی گفت: دولت جدید برای رفع این کمبود بلافاصله با سرمایه گذاری هایی که در حوزه انرژی انجام داد و با مدیریت مصرف، اجازه قطعی گاز را نداد و علاوه بر آن مصرف مازوت را هم کاهش داد.
وی با اشاره به بهبود فضای اشتغال و کسب و کار در آذربایجان شرقی گفت: با آغاز کار دولت در این استان و در یک سال گذشته ۱۱۰ کارخانه ای که از رده خارج شده بود، یا از بیمه بیکاری استفاده می کرد با بررسی مشکلات و رفع آن در ستاد رفع موانع تولید، بازگشایی شدند و به مدار تولید بازگشتند.
وی ادامه داد: طرح های توسعه ای مجتمع پتروشیمی تبریز با بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.
وی همچنین اظهار کرد: بخش خصوصی در آذربایجان شرقی به خوبی توسعه پیدا کرده و سرمایه گذاری در استان موج می زند که این موفقیت حاصل تلاش شبانه روزی استاندار آذربایجان شرقی و تیم مدیریتی وی است.
وی اضافه کرد: با این شرایط هر روز سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی در حال افزایش بوده که علت آن وجود امنیت بالا و پایدار در این استان می باشد که به وضوح مشهود است؛ بر این اساس به دیگر سرمایه گذاران که قصد سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی را دارند اطمینان می دهیم که شاهد سرمایه گذاری پایدار و امن خواهند بود.
وی یادآور شد: این موفقیت های استانی در سایه حمایت های نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و همین طور استاندار بوده است.
امنیت زیرساخت تمام مسایل است که در آذربایجان شرقی به میزان بالایی وجود دارد
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: امنیت، زیرساخت تمام مسائل حیاتی است که در آذربایجان شرقی به میزان بالایی وجود دارد.
محمدی ادامه داد: در استان ما کارهای بسیاری انجام شده و بیش از ۴۱ هزار میلیارد تومان اعتبارات سفر ریاست جمهوری به این خطه اختصاص یافته و تصمیمات خوبی در سطح آذربایجان شرقی گرفته شده است.
وی ادامه داد: در مورد مس سونگون ورزقان سرمایه گذاری و تصمیمات خوبی گرفته شده و شرکت های اقماری بر اساس این تصمیمات و در حقیقت مصوبات سفر رئیس جمهوری در حال تشکیل بوده در همین راستا اولین کارخانه ذوب شرکت مس آذربایجان شرقی به احتمال زیاد در ۲۹ بهمن امسال به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: استقلال مس سونگون نیز در حال تحقق است و به عنوان هلدینگ شرکت مس ایران عمل خواهد کرد.
محمدی همچنین با بیان اینکه الحمدالله وضعیت سیاسی آذربایجان شرقی پایدار است، گفت: با توجه به بصیرت بالای مردم استان و اعتماد عملی به ولایت فقیه و همچنین حمایتی که از دولت و نظام دارند، وضعیت امنیتی و سیاسی استان در بالاترین حد خود قرار دارد.
وی با اشاره به بصیرت مردم در حوادث اخیر، گفت: بصیرتی که مردم آذربایجان شرقی در حوادث اخیر از خود نشان داد و نهایت حمایت خود را از نظام و انقلاب اعلام کردند، حاکی از آن است که آنان همواره جلوتر از مسئولان هستند.
وی همچنین اظهار کرد: اعلام موضع احزاب استان در این مقطع در حوادث اخیر دیر بود در حالی که احزاب حد واسط و پل مردم و حاکمیت هستند؛ بر این اساس باید در کمترین زمان ممکن حرف مردم را به گوش همگان برسانند.
 
ما گوش شنوا داریم
محمدی ادامه داد: احزاب باید ابراز وجود کند و نظر دهند حتی اگر مخالف دولت باشد چون ما گوش شنوا داریم و می دانیم احزاب پایبند جمهوری اسلامی هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی آذربایجان شرقی همچنین افزود: ۳۵ حزب ثبت شده در استان داریم که اکثراً شعبه های احزاب کشوری در آذربایجان شرقی هستند.
محمدی ادامه داد: با این احزاب به صورت فصلی جلسه داریم و همزمان جلسات و همکاری های مناسبی با سازمان‌های مردم نهاد نیز برگزار می شود؛ حوزه های دینی، اجتماعی، جوانان، زیست محیطی و بانوان از جمله بخش ها و سازمان های مردم نهادی هستند که مرتب با آنها در ارتباط هستیم.
وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم مسائل سیاسی و مسائل مختلف را از زبان مردم بشنویم.
وی همچنین گفت: با توجه به تاکیدات دولت محترم مبنی بر اینکه استانداران مرزی با همسانان خود در کشورهای مرزی باید ارتباط داشته باشند، تحقق دیپلماسی اقتصادی از جمله اهداف استاندار آذربایجان شرقی بوده، به طوری که بلافاصله پس از انتصاب با ۲ کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان ارتباطات موثری برقرار و با مقامات این کشور ها دیدار و مذاکره کرد.
وی اضافه کرد: در ادامه تیم کامل اقتصادی آذربایجان شرقی به ارمنستان سفر کرد و قراردادهای خوبی با این کشور و بخش خصوصی آن منعقد شد.
وی با اشاره به نقش خطه آذربایجان در طول تاریخ ایران، گفت: همواره آذربایجان در طول تاریخ پشتوانه کشور بوده و خودش را در متن آن دانسته است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی افزود: اکنون معاندین نظام از راه های مختلف تلاش می کنند خدشه به نظام وارد کنند.
وی همچنین با اشاره به نظریه پردازی هانتینگتون، گفت: وی معتقد است سه تمدن کنفوسیوس به رهبری چین، تمدن غرب به رهبری آمریکا و تمدن اسلامی به رهبری ایران در جهان در حال شکل گیری است، اما تمدن اسلامی به رهبریت ایران را باید مانع شویم و برای موفقیت در تحقق این هدف سه موضوع را باید از ایرانی ها بگیریم اول شهادت، دوم انتظار و امید و سوم تبعیت از ولایت فقیه.
وی ادامه داد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند هدف همان ایجاد تمدن نوین اسلامی است و برای اینکه پیشرفت های فرهنگی و اقتصادی ایران را نظاره گر باشیم باید تلاش کنیم.
محمدی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا و ضد ایران گفت: از زمانی که ایران را تحریم کردند تاکنون، اقدامات استکبار می‌توانست خانمان سوز باشد و نظام را از بین ببرد، اما رهبریت نظام توسط امامین انقلاب به خصوص رهبری ۳۳ سال اخیر رهبر معظم انقلاب، نظام را مقتدرانه در ادامه مسیر خود با صلابت تر کرد.
وی خاطر نشان کرد: به رغم اینکه دشمن به دنبال یارگیری و گرفتن یار از انقلاب است، ولی به موفقیتی دست نیافت.
وی با اشاره به اینکه رهبری به موضوع فضای مجازی علاقمند و اهمیت خاصی به آن قائل هستند، گفت: یارگیری و گرفتن یار توسط دشمنان از طریق فضای مجازی انجام می شود و دشمنان تلاش می کنند از این طریق روی جوانان ما کار کنند و با پمپاژ اخبار نیمه درست و نادرست آنان را منحرف و توسط سرویس های جاسوسی فضای مجازی را هدایت کنند.
وی همچنین با اشاره به حذف ایران از کنوانسیون زن سازمان ملل گفت: دنیای استکبار برای کنترل دنیا پس از جنگ جهانی دوم سازمان های مختلفی را بنا نهاد و کنوانسیون های مختلفی مثل اف ای تی اف، کنوانسیون حقوق بشر و کنوانسیون زنان را به وجود آورد تا سیادت خود را در جهان نگه دارد.
وی اضافه کرد: غرب و استکبار زنان را به عنوان کالا مورد استفاده قرار دادند و در سازمان ملل فقط به صورت تشریفاتی کنوانسیون مقام زن را به وجود آوردند؛ جایگاه و ارزشی را که اسلام به زن قائل شده هیچ دینی در این اندازه قائل نشده است؛ امام خمینی معتقد بود که از دامن زن، مرد به معراج می رود و این طرح صهیونیست هاست که کلمه مقدس مادر را در ایران از بین ببرند.
انتهای پیام/
توطئه کشته‌سازی دشمنان به خواب پریشان بدل شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار