مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

۷۳ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند

1401/09/30 - 10:24 - کد خبر: 83797 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور گفت: ۷۳ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند.

به گزارش نصر، میرهاشم موسوی صبح چهارشنبه در آئین کلنگ زنی پروژه درمانگاه پلی تکنیک بناب اظهار کرد: قبل از انقلاب حدود ۲۰ درصد از جمعیت ۳۵ میلیون نفری کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی بودند در حالی که امروز در سایه تلاش همه جانبه این نظام بالای ۷۳ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند.
میرهاشم موسوی جذب نیروهای متخصص پزشکی را لازمه توسعه در بخش درمان درمانگاه‌ها دانست و تصریح کرد: درمان برای مردم اولویت است و از این بابت در خصوص تجهیز کردن درمانگاه‌ها مشکلی نداریم.
وی اظهار امیدواری کرد پروژه درمانگاه پلی تکنیک تأمین اجتماعی بناب که امروز کلنگ زنی شد، حداکثر ظرف دو سال تکمیل و تحویل مردم بناب شود.

انتقاد از عدم پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها
این گزارش حاکی است، نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین گفت: درمانگاه تأمین اجتماعی بناب روزانه ۶۰۰ الی ۷۰۰ نفر مراجعه کننده دارد و این نشان دهنده نیاز مبرم مردم جهت بهره مندی از حمایت و تأمین منابع مورد نیاز از سوی تأمین اجتماعی است و در همین راستا شهرستان بناب آماده واگذاری و اهدای زمین رایگان به منظور احداث بیمارستان برای مراجعه کنندگان است.
حجت الاسلام محمد باقری بنابی با انتقاد از عدم پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها اذعان کرد: این مشکل در کل بیمارستان‌های کشور مطرح است به گونه‌ای که تأمین اجتماعی هم اکنون برای بیمارستان‌های آذربایجان شرقی بالای ۸۰۰ میلیارد تومان و برای بیمارستان‌های شهرستان بناب ۴۰ میلیارد تومان بدهی دارد.

جمعیت کارگری در شهرستان بناب متمرکز است
بر پایه این گزارش، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی شهرستان بناب گفت: جمعیت کارگری در شهرستان بناب متمرکز است و باید برای حل مشکلات آنها قدم‌های لازم را برداشت.
مهدی عیسی زاده با انتقاد از عدم اجرای صحیح آمایش در کشور خاطرنشان کرد: در آمایش اشتباهاتی شده که باید آمایش مورد بازنگری اساسی قرار گیرد.
وی در ادامه شاخص‌های موجود برای بناب را پیش نیازی برای ارائه خدمات تأمین اجتماعی مناسب برای شهرستان بناب خواند و افزود: آنگونه که باید خدمات دهی مناسب برای این ظرفیت عظیم نیروی کارگری و ظرفیت ترانزیتی شهرستان پیش بینی نشده و نیاز به بازبینی مجدد دارد.
انتهای پیام/
۷۳ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار