فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان شرقی خبر داد:

دستگیری 52 نفر در جرایم مختلف در زمینه میراث فرهنگی طی هشت ماه در آذربایجان شرقی

1398/09/11 - 16:32 - کد خبر: 8367 نسخه چاپی

نصر: فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان شرقی از دستگیری 52 نفر در جرایم مختلف در زمینه میراث فرهنگی طی هشت ماه نخست سال جاری در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، سرهنگ محبوب ساسانی با بیان اینکه صیانت از میراث ‌فرهنگی باید به باوری همگانی تبدیل شود، گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی استان پیشگیری از جرایم علیه میراث فرهنگی است.

وی با بیان اینکه وظایف یگان حفاظت چند وجهی است و بخش عمده این وظایف جنبه حفاظتی از آثار را دارد، ادامه داد: فعالیت‌های یگان حفاظت اداره کل علاوه بر بخش حفاظتی، جنبه امنیتی و انتظامی نیز دارد و طی سال های گذشته یگان در تلاش بوده تا در بخش های مختلف آن با ایجاد تمرکز بر آثار فاخر و مناطق تاریخی استان از هرگونه آسیب احتمالی بر آن‌ها جلوگیری کند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان افزود: در هشت ماهه نخست سال جاری شاهد 12 مورد حفاری غیر مجاز در مناطق غیر ثبتی استان بودیم.

وی با بیان اینکه با همکاری نیروی انتظامی استان طی این زمان، 52 نفر در جرایم مختلف در زمینه میراث فرهنگی دستگیر شده اند، اضافه کرد: «در حوزه اقدامات قضایی پیرامون جرایم صورت گرفته امسال، 24 فقره اخطاریه صادر و 15 پرونده قضایی تشکیل شده است.

به‌ گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، ساسانی با تاکید بر اینکه ماجراجویی در این زمینه سرانجامی نخواهد داشت، گفت: طی سال جاری 203 فقره شیء تاریخی توسط یگان حفاظت اداره کل کشف و ضبط شده است و مرتکبین جرایم توسط قانون به سزای عمل مجرمانه خود خواهند رسید.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی استان در خاتمه عنوان کرد: از تمامی هم استانی های عزیز و دوستداران میراث فرهنگی انتظار دارم در صورت مشاهده و یا اطلاع از جرایم مرتبط با میراث فرهنگی می توانند با شماره تلفن ۰۹۶۶۲ مرکز پیام یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

دستگیری  52 نفر در جرایم مختلف در زمینه میراث فرهنگی طی هشت ماه در آذربایجان شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار