وزیر کشور:

اقتصاد پنهان آثار مخربی چون گسترش فساد و بی‌ثباتی بازار دارد

1401/09/28 - 18:49 - کد خبر: 83662 نسخه چاپی

نصر: وزیر کشور گفت: موضوع اقتصاد پنهان را باید در قالب کلی‌تر اقتصاد دید و این مساله آثار مخرب جدی با گسترش فساد، بی‌ثباتی اقتصادی و نااطمینانی به بازار دارد.

به گزارش نصر، احمد وحیدی روز دوشنبه در همایش علمی- پژوهشی اقتصاد پنهان که با حضور پژوهشگران و محققان در محل وزارت کشور برگزار شد به تبیین ابعاد و پیامدهای اقتصاد پنهان در حوزه های فرهنگی و اجتماعی پرداخت.
وزیر کشور افزود: موضوع اقتصاد پنهان را باید در قالب کلی‌تر اقتصاد دید و این مساله آثار مخرب جدی با گسترش فساد، بی‌ثباتی اقتصادی و نااطمینانی به بازار دارد.
وحیدی ادامه داد: در اقتصاد پنهان، اقدامات و فرایندهای غیرقانونی چون واردات و متقابلا صادرات کالاهای ممنوعه رواج دارد که این امر سیاستگذاری‌های صحیح اقتصادی را با اخلال مواجه می‌سازد.
وی با اشاره به دیگر ابعاد اقتصاد پنهان، اضافه کرد: محوریت اقتصاد با مالیات است و در اقتصاد پنهان، مساله مالیات اساسا قابلیت اعمال ندارد.
وزیر کشور با تاکید بر اینکه تولید قلب تپنده اقتصاد است؛ گفت: در اقتصاد زیرزمینی و پنهان تولید داخل آسیب می‌بیند.
تقویت شبکه مالی و بانکی و یکپارچه‌سازی هر چه قوی‌تر این شبکه‌ها از محورهای دیگر مورد اشاره وحیدی در این همایش علمی بود و در این باره گفت: در حال حاضر اقدامات خوبی در مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی در اجرای قانون مقابله با پولشویی در حال انجام است و باید این مساله به صورت جدی عملیاتی شود.
وحیدی اظهار کرد: کارآمدسازی هر چه بیشتر شبکه بانکی برای شناسایی شبکه‌های اقتصاد پنهان یک ضرورت جدی است و خوشبختانه این عزم و انگیزه در مجموعه وزارت اقتصاد و دستگاه‌های متولی این حوزه وجود دارد.
وزیر کشور تاکید کرد: ثبات اقتصادی، محیط کسب و کار مطمئن و حمایت از تولید کننده داخل در گرو مقابله با اقتصاد پنهان و عمق بخشی به نظام شفافیت اقتصادی است و در دولت سیزدهم این موضوع به صورت جدی در دستور کار است.
وی با قدردانی از کارهای پژوهشی خوب صورت گرفته در زمینه اقتصاد پنهان گفت: استفاده از کارهای پژوهشی برای شناخت هر چه عمیق‌تر مساله اقتصاد پنهان و استخراج راهکارهای مناسب، امر بسیاری مهمی است و باید از آن استقبال کرد.
انتهای پیام/
اقتصاد پنهان آثار مخربی چون گسترش فساد و بی‌ثباتی بازار دارد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار