دادستان تهران:

کیفرخواست ۱۶ قاچاقچی حرفه‌ای ارز صادر شد

1401/09/28 - 11:31 - کد خبر: 83607 نسخه چاپی

نصر: دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: کیفرخواست ۱۶ قاچاقچی حرفه‌ای که با خرید و فروش غیرقانونی ارز با مجموع حدود دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، دو میلیون و ۴۱۱ هزار دلار و ۲۴۵ هزار یورو قاچاق و پولشویی کرده‌اند در دادسرای جرایم اقتصادی صادر شد.

به گزارش نصر، علی صالحی اظهارداشت: هرگونه خرید و فروش ارز بدون رعایت ضوابط تعیین شده توسط دولت و بدون دریافت مجوز از بانک مرکزی از مصادیق قاچاق ارز محسوب می‌شود.
وی افزود: در این پرونده، ارز سهمیه‌ای با استفاده از کارت‌های ملی اجاره‌ای توسط قاچاقچیان حرفه‌ای از صرافی‌ها خریداری و به دلالان فروخته شده است.
صالحی اضافه کرد: معاملات صرافی صرفاً در قالب شرکت تضامنی و با ثبت معاملات در سامانه سنا و به نرخ‌های اعلامی از سوی بانک مرکزی امکان پذیر است و در این پرونده بر اساس گفته‌های صریح متهمان و گزارش‌های مراجع ذیربط و اسناد معاملات ثبت شده در سامانه سنا، خرید و فروش ارز بدون رعایت ضوابط و مقررات و به قصد سودجویی و پولشویی انجام شده است.
دادستان تهران تصریح کرد: براساس اسناد و مدارک موجود، نحوه کار متهمان دلالت بر حرفه‌ای بودن قاچاقچیان دارد و در کیفرخواست به استناد مفاد قانونی مرتبط برای آن‌ها درخواست مجازات شده است.
انتهای پیام/
کیفرخواست ۱۶ قاچاقچی حرفه‌ای ارز صادر شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار