معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

تمرکززدایی سیاست قطعی وزارت فرهنگ و ارشاد /جایگاه والای عرصه فرهنگ و سنت تبریز

1401/09/28 - 07:47 - کد خبر: 83571 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تمرکززدایی سیاست قطعی این وزارتخانه است، گفت: در این زمینه تلاش همه جانبه می کنیم.

به گزارش نصر، محمد هاشمی در آیین تکریم و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ هزار هنرمند، اصحاب رسانه و فعال قرآنی ثبت شده شناسنامه دار در کشور وجود دارد، گفت: وظیفه شرعی داریم در مقابل هنرمندان داریم که نباید از حمایت آنها غافل باشیم.
وی با اشاره به رفتار نامناسب و گاها هنجارشکنانه تعداد کمی از هنرمندان، افزود: این نوع رفتارهای هنجارشکنانه به هیچ عنوان ما را نسبت به ارتقای جایگاه اصحاب هنر، فرهنگ و رسانه غافل نمی کند.
هاشمی ادامه داد: کاری که هنر را گروگان گرفته اند نداریم اما باید متوجه باشند که این رویه هیچ ثمری ندارد.
وی با تاکید بر اینکه مساله اقتصاد هنر حدود ۱۰۰ هزار نفر از فعالان فرهنگی، هنری، رسانه ای و قرآنی برای ما مهم  است، افزود: تلاش برای تعالی و توانمندی و عزت آنها رسالت اصلی و مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تمرکززدایی سیاست قطعی این وزارتخانه است، اضافه کرد: در این زمینه تلاش همه جانبه می کنیم که کارها را تا جائی که امکان دارد، واگذار کنیم و چند تصمیم مناسب نیز در دولت گرفته شده است تا کارها بر مدار استان ها بچرخد و این امر با جدیت پیگیری می شود.
هاشمی سهم ادارات استان ها از بودجه کشور را حدود ۳ درصد اعلام و ادامه داد: اما توقع داریم در آذربایجان شرقی این رقم بیشتر شود، زیرا صحبت از مکتب تبریز است که بسیار مهم و تاثیرگذار است و سنت تبریزی در عرصه فرهنگ و رسانه جایگاه بسیار رفیعی دارد.
وی با بیان اینکه مساله تبریز و آذربایجان علی حده و در آسمان فرهنگ و هنر ایران رفیع است، خطاب به مدیرکل جدید، اظهار داشت: همه توان را باید بسیج کرد تا اتفاقات خوب و متفاوت در این استان بیفتد و باید تلاش کنید سنت حسنه ای بر جای بگذارید تا برای سال ها نیکی در این خطه جاری و ساری شود.
انتهای پیام/
تمرکززدایی سیاست قطعی وزارت فرهنگ و ارشاد /جایگاه والای عرصه فرهنگ و سنت تبریز گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار