مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران؛

۴۰۰ میلیارد ریال کتاب در نمایشگاه‌های کتاب کشور به فروش رفته است

1398/09/11 - 15:09 - کد خبر: 8357 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران گفت: از مهر سال جاری تاکنون ۱۴ نمایشگاه کتاب در سطح استان‌ها برگزار شده و با عرضه حداقل یک میلیون جلد کتاب، بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال نیز این کالای فرهنگی به فروش رفته است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، قادر آشنا امروز در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب ناشران کشور، چهارمین نمایشگاه مطبوعات و دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در زنجان، افزود: این رقم فروش به معنای این است که کتاب و کتابخوانی همواره موضوع اساسی در زندگی ایرانی‌ها به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: امسال طی تفاهم صورت گرفته بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کشور مقرر شد که استانداری‌ها در برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استان‌ها کمک کنند که از این بابت از تمام استانداران و به‌ویژه استاندار زنجان قدردانی می‌کنیم.

آشنا خاطرنشان کرد: بن‌های تخفیف خرید کتاب نیز توسط بانک شهر در محل نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود و بانک شهر در سهولت برگزاری نمایشگاه‌ها زحمات زیادی را متحمل می‌شود.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حماسه اخیر و حرکت زیبای مردم استان زنجان در حمایت از مواضع رهبر انقلاب و خنثی کردن توطئه دشمنان، گفت: زنجانی‌ها در این حماسه نیز مانند بسیاری از صحنه‌ها خط‌شکن و خط‌نگهدار پرچم ولایت و امامت بودند.

آشنا با اشاره به تالیف دو کتاب سید قطب (نویسنده مشهور مصری) در زندان، اظهار داشت: وی در یکی از این کتاب‌ها، جهان را به دو گروه دارالکُفر و دارالاسلام، تقسیم کرده و شیعه را مصداق مُشرک و کافر قلمداد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد این کتاب سید قطب، نقش موثری در شکل‌گیری گروه‌های جهادی القاعده و داعش داشته است.

آشنا با اشاره به اتفاقات سال ۲۰۰۴ در عراق، گفت: این موضوع در اتفاقات عراق، پررنگ‌تر شد زیرا از نگاه داعش، دشمن شماره یک جهان اسلام از داخل خود اسلام است.

وی تصریح کرد: به این دلیل به موضوع مذکور اشاره کردم که حرکت مردم شریف زنجان فقط حمایت از نظام جمهوری اسلامی نبود بلکه بابی برای مقابله با تفکر داعشی و داعشیان شروع کردند و این حرکت مردم شریف زنجان، قابل تکریم و تعظیم است.

بنا به این گزارش، دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب ناشران کشور، چهارمین نمایشگاه مطبوعات و دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان زنجان از ۱۱ تا ۱۶ آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان برگزار می‌شود.

زمان بازدید از این نمایشگاه‌ها صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و بعدازظهرها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ است.

انتهای پیام/

۴۰۰ میلیارد ریال کتاب در نمایشگاه‌های کتاب کشور به فروش رفته است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار