خبر/

سومین مجمع گفتگوی تهران با سخنرانی امیرعبداللهیان فردا آغاز می‌شود

1401/09/27 - 21:49 - کد خبر: 83565 نسخه چاپی

نصر: سومین مجمع گفتگوی تهران(TDF ۲۰۲۲) تحت عنوان «سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران، رهیافتی به دوستی و اعتماد سازی»  با سخنرانی وزیر امورخارجه و برخی از مقام‌های و اندیشمندان خارجی فردا دوشنبه آغاز می‌شود.

به گزارش نصر، مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه فردا (دوشنبه) سومین مجمع گفتگوی تهران(TDF ۲۰۲۲) را برگزار خواهد کرد.
مراسم افتتاحیه مجمع با حضور و سخنرانی مهمانان ویژه از جمله حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه و برخی از مقامات سایر کشورها در تهران آغاز خواهد شد.
مفهوم محوری مجمع امسال «سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران، رهیافتی به دوستی و اعتماد سازی» است.
در این مجمع حدود ۷۰ نفر از ۳۶ کشور از میان مقامات سیاسی، مدیران اندیشکده‌ها و موسسه‌های پژوهشی، اندیشمندان و پژوهشگران حضور خواهند داشت.
مدیران اندیشکده‌های داخلی، سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران از دیگر شرکت کنندگان در این نشست خواهند بود.
در نشست‌های چهارگانه این مجمع پس از افتتاحیه، آخرین تحولات غرب آسیا و امنیت در خلیج فارس، اتصالات منطقه ای و امنیت انرژی، بحران اوکراین و پیامدهای منطقه ای و جهانی آن و چشم انداز صلح و دولت فراگیر در افغانستان بررسی و تبادل نظر خواهد شد.
مجمع گفتگوی تهران که دور اول و دوم آن در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ برگزار شده؛ نقش برجسته ای را در گردهم آوردن و تعامل مقامات سیاسی و اندیشمندان حوزه مطالعات بین المللی و منطقه ای بویژه در حوزه منطقه غرب آسیا ایفا کرده است.
انتهای پیام/
 
 
سومین مجمع گفتگوی تهران با سخنرانی امیرعبداللهیان فردا آغاز می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار