روزنامه کومرسانت نوشت:

آمار و ارقام ترسناک فیلترینگ اینترنت در روسیه!

1401/09/26 - 10:38 - کد خبر: 83371 نسخه چاپی

نصر: روزنامه کومرسانت به تازگی آمارهایی را از نهاد غیردولتی روس کومزوبودا منتشر کرده که نشان می‌دهد مقامات دولت روسیه طی هفته قبل ۱۴ هزار و ۸۰۰ وبسایت را فیلتر کردند که رکورد بالاترین آمار فیلترینگ در مدت یک هفته این کشور را شکست.

به گزارش نصر، گجت نیوز نوشت: آمارهای منتشر شده توسط نهاد غیردولتی روس کومزوبودا نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۲ فیلترینگ در روسیه به میزان چشمگیری شدیدتر شده است.
روزنامه کومرسانت به تازگی آمارهایی را از نهاد غیردولتی روس کومزوبودا منتشر کرده که نشان می‌دهد مقامات دولت روسیه طی هفته قبل ۱۴ هزار و ۸۰۰ وبسایت را فیلتر کردند که رکورد بالاترین آمار فیلترینگ در مدت یک هفته این کشور را شکست.
نهاد غیردولتی روس کومزوبودا لیستی از ۶۴۰ هزار وب‌سایت مسدود شده در روسیه را منتشر کرد که طبق آن در میان نهادهای دولتی روسیه بیشترین سهم از دستور فیلترینگ وب‌سایت به ترتیب به مقامات مالیاتی حدود ۴۷ درصد و دادستان‌های فدرال حدود ۱۱ درصد اختصاص دارد. در وقع طبق آمارها روسیه در سال ۲۰۲۲ به شکل متوسط هر هفته ۴ هزار و ۹۰۰ وب‌سایت را مسدود کرده است.
همچنین دیده بان اینترنت دولتی روسیه اعلام کرد طی به تازگی دفتر دادستان کل به واسطه لایحه‌ جدیدی اجازه دارد اطلاعات مربوط به تصمیمات خود را افشا نکند. کارشناسان فناوری اطلاعات نیز در همین راستا تاکید کردند از این پس مقامات روسیه طبق سیستم جدید در مورد فیلترینگ وب‌سایت‌ها شفافیت کمتری خواهند داشت.
گفتنی است مقامات روسیه پس از آغاز جنگ اوکران حدود ۱۳۸ هزار وب‌سایت را مسدود کردند و در این مدت تمام رسانه‌های مستقل روسیه یا مسدود یا به شکل کامل تعطیل شدند. همچنین در حال حاضر کماکان شبکه‌های اجتماعی آمریکایی نظیر فیس بوک، اینستاگرام و توییتر در این کشور مسدود یا به شدت محدود هستند.
انتهای پیام/
آمار و ارقام ترسناک فیلترینگ اینترنت در روسیه! نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار