معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ارزیابی وزارت علوم/ علم و تحقیق کلید پیشرفت کشور است 

1401/09/26 - 09:55 - کد خبر: 83360 نسخه چاپی

نصر: معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به بخشی از فعالیت های معاونت تحقیقات و فناوری به پیشرفت های دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد.

به گزارش نصر،  پرویز شهابی در بیست و یکمین جشنواره پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی افزود: امسال دانشگاه علوم پزشکی تبریز در آخرین ارزیابی که توسط وزارت علوم پزشکی صورت گرفته رتبه سوم در بین دانشگاه علوم پزشکی کشور را به خود اختصاص داده است. 
وی ادامه داد:  سایماکوس دانشگاه تبریز در طول یک سال گذشته در بایدن از ۵۷۷ به رتبه ۵۴۰ ارتقا در سایماکو از ۵۸۵ به ۴۷۹ ارتقا یافته است. امسال دانشگاه علوم پزشکی تبریز وارد ارزیابی موسسه علمی بین المللی  شده که در سال ۲۰۲۲ رتبه ۳۰۱ تا ۳۵۰ قرار گرفته است که نشانگر رشد دانشگاه علوم پزشکی تبریز است. دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حوزه سایماکو در بین رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی کشور رتبه چهارم و رتبه ۶ بین تمام دانشگاه ها را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: در حوز فارماکوس و توکسیکولوژی و فارماسیوتیک دانشکده پزشکی تبریز رتبه یک کشوری را کسب کرده که سال قبل در رتبه دوم قرار گرفته بود و حتی رتبه اول در خاورمیانه را تصاحب کرده است و از رتبه  ۷۶ به رتبه ۵۶ در سطح بین الملل ارتقا پیدا کرده است. 
وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز در آخرین ارزیابی آزمایشگاه جامع علوم پزشکی تبریز رتبه دوم کشوری را ازآن خود کرده است و همچنین به رتبه سوم در شبکه آزمایشگاهی و فناوری ریاست جمهوری که به عنوان آزمایشگاه توانمند شناخته شده رسیده است. این دانشگاه در مطالعات مبتنی بر جمعیت و بیوبانک رتبه دوم کشوری را گرفته است. 
وی گفت: در مقالات کیفی رتبه سوم کشوری در انتقال و ترجمان دانش رتبه سوم ودر انتشارات کتابخانه ها و مجلات رتبه سوم اخلاق در پژوهش رتبه سوم و رتبه نخست در نسبت مقالات منتشر شده به تعداد پروپوزال های مصوب در سه سال اخیر شده است. در فناوری با صعود دو پله ای از رتبه ۶ به رتبه چهارم ارتقا یافته و امسال واحد توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان شهدا رتبه سوم را به خود اختصاص داده است
وی به دیگر موفقیت های کشور اشاره کرد و گفت ۲۳ نفر از پژوهشگران به عنوان دانشمندان ۱ درصد برتر جهان معرفی شده اند.
شهابی به اهم اقدامات سخت افزاری در قسمت مدیریت و ارزیابی تحقیقات اشاره کرد و ادامه داد: در پژوهشگاه ربع رشیدی پیشرفت های چشمگیری را شاهد بودیم که مرکز  تحقیقات بافت هم بند، کلیه عوامل اجتماعی مصوبه قطعی را گرفته اند و امسال با دانشگاه علوم پزشکی تفاهمنامه همکاری بسته شده است.
 معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: مشکلات سیستم پژوهان یعنی اساتید معترض در مرحله رفع موانع قرار گرفته است و همچنین معاونان پژوهشی و آموزشی و مدیران با تشکیل کنکره بین المللی سالمندی سالم با اساتید بین المللی که کنگره ملی اونکولوژی و هموتولوژی برگزار شد بود را به دست آورد های مهمی رسانده است و در اولین همایش تازه های علم و فناوری در حوزه کویید تحقیقات خوبی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: برنامه پژوهشگری زیست محیطی که در بندر شرف خانه با اختصاص دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رو به اتمام است.
شهابی از دیگر پروژه های دانشگاه علوم پزشکی به راه اندازی معاونت پژوهش دربیمارستان طالقانی اشاره کرد و ادامه داد:  سامانه ثبت بیماری ها به صورت سراسری در حال شبکه سازی می باشد وزیرساخت های پژوهشی در ربع رشیدی در حال تکمیل است.
وی در ادامه توضیح داد: بودجه ای برای اتاق تمیز  انتی بادی وجود ندارد واتاق تمیز سلول های بنیادی در حال انمام است. فاز اول پارک علم و فناوری در ساری زمین تاسیس شده است و فاز دو در حال اتمام می باشد
معاون تخقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی تبیرز به کسب مجوز داروی مزالازون اشاره کرد و گفت: تولید ۵۰۰ کیلویی این دارو در سطح دانشگاه ها صورت گرفته است که در صورت تولید انبوه سالانه از وارادات دو و نیم میلیون دلار این دارو جلوگیری می شود در صورت تولید ۲۰ تن ای این دارو  این ارز داخل کشور باقی می ماند. با بستن قرارداد جهت تولید چهار داروی استراتژی و پنج داروی آنتی بادی با شرکت داروسازی زهرآوی بیشتر مشکلات داروسازی حل می شود و با این اقدام کالبد نمای داروها به پاکستان صادر می شود.
وی دامه داد: خط تولید داروهای دامی به اتمام رسیده است که افتتاح در حال افتتاح است و همچنین مجوز نوآوری سلول های بنیادی کسب شده است که تا به امروز ۸۵ شرکت در واحد فن آور دانشگاه مستقر است تعداد ایده فناورانه ۸۳ فقره می باشد که هزینه مربوط به رشته پزشکی ۹ میلیارد تومان و بودجه تخصیص یافته جهت حمایت مالی از طرف دانشگاه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است تعداد قرارداد منعقد شده ۶۳  فقره است و برای ۱۲۲ نفر اشتغال ایجاد شده است.
وی در انتهای سخنان خود از دو پروژه دانشگاه علوم پزشکی در هفته پژوهش و تحقیق رونمایی کرد که یکی استفاده ازسلول های بنیادی و دیگری ارگانویوید بافتی که دارای نبض است.
انتهای پیام/
رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ارزیابی وزارت علوم/ علم و تحقیق کلید پیشرفت کشور است  نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار