استاندار آذربایجان شرقی:

آینده ایران در دست مجاهدان علم است / دشمن تلاش دارد جوانان را بدبین کند

1401/09/26 - 09:57 - کد خبر: 83359 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه آینده ایران در دست محققانی است که مجاهدانه عمل می کنند تاکید کرد این افراد علم خود را به اعتلای کشور گره زده اند و آینده سازان این جامعه هستند که با تلاش های مقتدرانه آینده کشورمان  درخشان می شود و دست دشمن کوتاه است.

به گزارش نصر، زین العابدین رضوی خرم در خصوص اتفاقات اخیر در دانشگاه ها گفت: تبدیل شدن دانشگاه ها به باشگاه سیاسی و بینش و نگرش سیاسی عیب نیست بلکه سیاست بازی که دانشگاه ها را از رسالت خود دور نگه دارد عیب بزرگی است که عامل اصلی پس رفت یک جامعه می شود، دشمن با تبلیغات نابجا در داخل کشور منجر می شود جوانان بر همه چیز بدبین شوند.
وی ادامه داد: قدم اول هر کار جدید پژوهش است و افتخار به گذشته گان خوب، ولی در گذشته ماندن عامل پسرفت است. تحقیقات در حوزه علوم پزشکی برای آسایش مردم  و تحقیقات در حوزه علوم انسانی برای آرامش مردم است، آرامش و آسایش باهم متفاوت اند بطوری که آسایش مختص جسم و آرامش برای روح و روان است، علم با خود اقتدار را در پی دارد ولی علمی که تحقیقات و پژوهش نداشته باشد منجر به ایستایی و پسرفت می شود و کسانی که در راه علم تلاش می کنند را باید مجاهدین پیشرفت جامعه شمرد.
وی ادامه داد: افرادی که در حوزه علوم تجربی تحقیق و تولید محصول می کنند ایده هایشان دیگر از مالکیت شخص خارج می شود ولی با تاکید مقام معظم رهبری بر جنبش بنیان گذاری هر محقق و فناور مالک دانش خود است و همواره دیگران را به دانش بنیان تشویق می کند.
استاندار ادامه داد: همه مسئولین در حد توان خود در مشکلات به وجود آمده سهیم هستیم ولی دشمنان نقش بسزایی دارند و دست بر روی حوزه علم و پژوهش و پرورش کشور گذاشته است.
وی ادامه داد: تمام تلاش دولت بر این است که از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری و دهکده های تحقیقاتی که به صورت تخصصی درحال فعالیت هستند حمایت کند. در هر زمینه ای اعتبار و بودجه به تنهایی کارساز نیست بلکه اراده انسان ها بزرگترین سرمایه آنها است. در تمامی حوزه ها باید پارک علم و فناوری مورد بهره برداری قرار بگیرد. مرکز تحقیقات صنعتی در کارخانه تراکتور سازی در شرف راه اندازی که با متمرکز کردن محققان در حوزه R&D  صنعت را برای بهره وری در آینده پرورش می دهد.
وی با اشاره به معادن موجود در استان خاطر نشان کرد: چنانچه معادن طبیعی سرمایه خدادادی در استان است دانشجویان و اساتید هم سرمایه های جامعه هستند.
عابدین خرم تاکید کرد: اگر هر کشوری در هندسه استکباری قدرت قرارنگیرد و جهت حفظ استقلال فکری و ملی بکوشد دشمن در کمین او خواهد بود که امروزه شاهد تلاش دشمنان برای جلوگیری از پیشترفت علمی ایران هستیم تا جایی که اجازه حل مشکلات و رفع نیازهای جامعه توسط اساتید را نمی دهند.
وی گفت: آیا ایران در این سال های اخیر در حوزه علم همانند گذشته است ؟ البته که اینگونه نیست محققان ما در بعضی از حوزه ها به مرز های علم رسیده اند.
عابدین خرم با اشاره به منابع طبیعی موجود در کشور اشاره کرد: منابعی که منجر به راحتی در زندگی مردم ایران شده است  در حالی که کشورهای اروپایی با پیشرفت هایی که داشته اند در مضیقه هستند توسط محققان ایرانی استخراج و فرآوری می شوند.
وی ادامه داد: قبول داریم که ایران در برخی حوزه ها مشکلاتی دارد اما اگر بنا بر حل این مشکلات باشد باید توسط محققان و پژوهشگران این مرز و بوم صورت گیرد و فقط از دستاوردهای دنیا استفاده شود.
وی گفت: در این کشور کشاورزان هم اقتصادی شده اند و از داشت، کاشت و برداشت  خود اعلام رضایت می کنند، چنانچه آذربایجان شرقی محصولات خود را از چهار میلیون تن به پنج و نیم میلیون تن رسانده اند و یکی از برناهای استانی رشد این روند سالیانه می باشد. 
در انتهای سخنان خود گفت: از درون سند تحول در تمامی حوزه ها سند آمایش استخراج شده است که جهت جلوگیری از حاکمیت تعصب درون ساختار اداری، ویرایشی توسط اشخاص خارج از ساختار صورت میگیرد تا در همه سطوح مدیریتی استان به عنوان یک دستور العمل اجرایی مورد استفاده قرار بگیرد و در آینده نه چندان دور یکی از کشورهای پیشران در تمامی سطوح  می شویم.
انتهای پیام/
آینده ایران در دست مجاهدان علم است / دشمن تلاش دارد جوانان را بدبین کند نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار