مدیر عامل شرکت گاز استان:

مصرف گاز در آذربایجان‌شرقی به ۳۸ میلیون مترمکعب رسید

1401/09/26 - 09:05 - کد خبر: 83351 نسخه چاپی

نصر: مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش بیش از ۵۰ درصدی مصرف گاز در استان گفت: مصرف گاز در بخش خانگی و صنعتی در روزهای اخیر به ۳۸ میلیون متر مکعب رسیده است.

به گزارش نصر، نادر کمالی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه آذربایجان شرقی از مناطق سردسیر کشور است، اظهار کرد: برای پایدار سازی شبکه گاز و پیشگیری از افت آن نیازمند مدیریت مصرف هستیم.
وی، میزان مصرف گاز در تمام بخش‌های خانگی، صنعتی و نیروگاهی را قبل از فصل سرما حدود ۲۷ میلیون متر اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه مصرف ۱۲ میلیون متر مکعبی بخش نیروگاهی را از مدار خارج کردیم، اما با این حال میزان مصرف خانگی استان ۵۰ درصد افزایش یافته است.
کمالی با بیان اینکه مشترکان با افزایش مصرف جریمه خواهند شد، افزود: در صورتی که مشترکان بخش خانگی و صنعتی مصرف گاز را ۱۳ درصد کاهش دهند می‌توانند از پاداش و تخفیف ۳۰ درصدی در صورتحساب گاز بها بهره مند شوند.
مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان شرقی اظهار کرد: مشترکان خانگی که مصرف گاز آن‌ها در ماه‌های سرد سال نسبت به دوره مشابه پارسال کمتر شود، به ازای هر یک واحد درصد کاهش ۶ درصد هزینه هایشان کمتر می‌شود.
کمالی، ادامه داد: تاکنون افت فشار یا قطعی جریان گاز در استان روی نداده است و کارکنان این شرکت در سطح استان تمام تلاش خود را برای تامین گاز به کار گرفته اند بنابراین مشکلی بروز نکرده است.
به گزارش ایرنا، مصرف گاز در آذربایجان شرقی به دلیل برودت هوا در هفته های اخیر سیر صعودی داشته است، به گونه ای که تنها در فاصله ۱۵ تا ۲۵ آذر امسال یک میلیون و ۳۰۰ مترمکعب گاز در این استان مصرف شده است.
با اجرای عملیات گاز رسانی به ۷۰ شهر آذربایجان شرقی، ۱۰۰ درصد مناطق شهری این استان و ۹۹ درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز خانگی برخوردار شده اند و تا سال ۱۴۰۲ تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از این نعمت بهره مند می شوند.
شمار مشترکین گاز طبیعی در آذربایجان شرقی تا پایان سال ۱۴۰۰ به یک میلیون و ۷۱۶ هزار و ۲۹۹ مشترک افزایش یافته است.
انتهای پیام/
مصرف گاز در آذربایجان‌شرقی به ۳۸ میلیون مترمکعب رسید خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار