رئیس سازمان سینمایی؛

انیمیشن در ایران پتانسیل سرمایه گذاری دارد

1401/09/25 - 13:25 - کد خبر: 83320 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان سینمایی گفت: گسترش ساخت انیمیشن در استان‌ها نشان می‌دهد که صنعت انیمیشن این پتانسیل را دارد که ما بتوانیم روی آن سرمایه گذاری کنیم.

به گزارش نصر، محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی در خصوص اهمیت انیمیشن‌های ایرانی گفت: ما در حوزه انیمیشن پیشرفت بسیار خوبی کرده‌ایم. در حال حاضر بسیاری از پیمانکار‌ها و تهیه‌کننده‌های دنیا سعی دارند از ظرفیت نیروی انسانی ایران برای ساخت انیمیشن استفاده کنند.
رئیس سازمان سینمایی بیان کرد: تقریبا می‌توان گفت فیلمسازان ما قرارداد‌های مختلفی دارند که به عنوان یک صنعت استفاده می‌شود که آورده مالی و اقتصادی داردو این اولین بار است که در حوزه سینما این اتفاق افتاده است.
خزاعی ادامه داد: گسترش ساخت انیمیشن در استان‌ها نشان می‌دهد که صنعت انیمیشن این پتانسیل را دارد که ما بتوانیم روی آن بیشتر سرمایه گذاری کنیم.
وی افزود: خوشبختانه در سراسر کشور ساخت انیمیشن تکثر دارد؛ یعنی دفاتری را در سراسر کشور را می‌توان دید که محدود به تهران نمی‌شوند و سفارشات خودشان اند.
خزاعی به انیمیشن لوپتو اشاره کرد و گفت: انیمیشن لوپتو را بچه‌های کرمان ساخته‌اند و استان‌ها هم در این حوزه به شدت فعال هستند.
او ادامه داد: وقت آن رسیده است که در حوزه انیمیشن تصمیمات جدی گرفته شود و من فکر می‌کنم زمان آن رسیده است که از لحاظ اقتصای، ره آورد فرهنگی و اشتغال حوزه انیمیشن مباحث بسیال جدی‌ای را طی می‌کند.
انتهای پیام/
انیمیشن در ایران پتانسیل سرمایه گذاری دارد باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار