رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی:

کشور در شرف تحول عظیم است/ ایران یک نظام مقتدر مظلوم دارد

1401/09/24 - 21:41 - کد خبر: 83304 نسخه چاپی

نصر: رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی شده است تا ۱۰۰ سال آینده بازار اشباع نشده با محصولات دانش بنیان ادامه داشته باشد که کالای قابل تبادل با کشورهای همسایه هم تامین می شود.

به گزارش نصر، روح الله متفکر آزاد امروز در بیست و یکمین جشنواره پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: مجلس قانون دوم دانش بنیان را جهت رفع اشکالات قانون اول تدوین کرده است، به طوری که هر شرکت با عقد قرارداد با دانشگاه ها نه تنها مشمول معافیت مالیاتی می شود بلکه اعتبارات مالیاتی قابل انتقال سنواتی عادی را به دنبال دارد، یعنی سودمند شدن طرف قرارداد با دانشگاه است.
رئیس فراکسیون گفت: با ایجاد سامانه پنجره واحد سه روز برای شرکت های ثبت محور و سه ماه برای شرکت های تایید محور زمان تخصیص یافته است که مجوز کسب متقاضیان بررسی شود و در صورت عدم پاسخ دهی، شرکت ها با کد رهگیری اخذ شده از سامانه دارای مجوز کسب می شوند. با این روش دولت در اسفند ماه ۱۴۰۰  حدود یک هزارو ۲۸۰ مجوز را وارد سامانه واحد کرد که این نشانگر پیشرفت می باشد.
متفکر آزاد گفت: مجلس شورای اسلامی در دو حوزه بیکاری و علم تمرکز کرده است زیراعمده بیکاری در کشور معنا پیدا کرده و ایران در حال حاضر در حوزه علم جایگاه ۱۶ را درجهان به خود اختصاص داده که نشانگر توسعه زیرساخت های علم است.
وی ادامه داد: حکمرانی علم در این ۴۳ سال چشمگیر بوده بخصوص مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم به حوزه علم ورود کرده است. وظیفه اصلی اساتید رفع دید اشتباه دانشجویان نسبت به ضعف های مدیریتی کشور است.
متفکر آزاد با اشاره به موفقیت جامعه سلامت ادامه داد: کرونا تحت کنترل قرار گرفته است و از مرگ میر سه رقمی روزانه  به صفر رسیده ایم در حالی که ایالات متحده آمریکا هنوز مرگ و میر بیشتر از حد انتظار را دارد.
وی اشاره کرد: دولت شجاعت اقرار ضعف های مدیریتی را دارد اما نهایت تلاش را در کاهش مشکلات انجام می دهد. با تمام مشکلات دولت هنوز قابل اعتماد است چنانچه وزیران را با فرزندان محصل در خارج از کشور را لایق وزارت نمی داند.
رئیس فراکسیون گفت: آزادی به این معنی است که کشور در شرف تحول عظیم است، آزادی یعنی با شجاعت و صدای بلند در مقابل مسئولین کشور صحبت کردن و راه انتقاد را برای معترضین باز گذاشتن است.
وی ادامه داد:ایران یک نظام مقتدر مظلوم دارد  زیرا در مقابل جهان قاطعانه  ایستادگی می کند و در قبال مردم خود مظلومانه نظاره گر است چون نظام از دل همین مردم ایران سر درآورده است.
متفکر آزاد در انتهای سخنان خود گفت: همسان سازی حقوق اساتید یکی از مهمترین دستاورد های  مجلس به شمار می رود زیرا تکریم اساتید که بنیان گذار علم هستند در مسیر پیشرفت و تعالی تاثیر بسزایی دارد و شاید دولت در تکریم اساتید بودجه ای برای جبران زحمات نداشته باشد اما امید بر این است که ادب تکریم را داشته باشیم.
انتهای پیام/
کشور در شرف تحول عظیم است/ ایران یک نظام مقتدر مظلوم دارد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار