وزیر آموزش و پرورش:

۵۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند

1401/09/24 - 19:28 - کد خبر: 83295 نسخه چاپی

نصر: وزیر آموزش و پرورش گفت: مجوز جذب یک هزار و ۳۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان اخذ شده است و امسال نیز ۵۰۰ نفر از این تعداد جذب می‌شوند.

به گزارش نصر، یوسف نوری روز پنجشنبه در شورای آموزش و پرورش لرستان در استانداری این استان افزود: طی سال‌های گذشته نیروهایی به آموزش و پرورش وارد شده است که توانمندی چندانی در حوزه معلمی نداشته اند و اکنون آمار این افراد حدود ۳۰۰ هزار نفر هستند.
وی با بیان اینکه لرستان امسال با نیروی مازاد مواجه شده است، اظهار داشت: از طریق مصوبه مجلس این افراد وارد سیستم آموزش و پرورش شده اند و اکنون همچنان نیز تقاضاها وجود دارد.
وی با تاکید بر لزوم فرهنگسازی و توجه به دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: ورود باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد و اکنون دانشگاه فرهنگیان ۴۰ هزار نیروی مازاد در دانشگاه فرهنگیان این استان وجود داشت که بدون پیش بینی جذب شده‌اند.
وی با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش زیرساخت است و باید به جامعه پاسخگو باشیم عنوان کرد: فعالیت های غیر راهبردی را باید واگذار کنیم و در مدارس تمرکز بر تعلیم و تربیت باشد.
نوری با تاکید بر لزوم احیای دانشگاه فرهنگیان گفت: لزوم تقویت آموزش و پرورش احیای دانشگاه فرهنگیان است و گزینش باید اصلاح شود و طی ۶ ماه دانشجو را بررسی کنیم و گزینش در دانشگاه انجام شود.
نوری گفت: دانشجو باید صلاحیت کامل معلمی داشته باشد و توانمندی ها را اثبات کند.
وی افزود: اکنون مجوز جذب یک هزار و ۳۰۰ مجوز هیات علمی در این دانشگاه اخذ شده است و امسال ۵۰۰ نفر جذب می شود که از این مجموع یک هزار نفر دکتر معلم آموزش و پرورش هستند.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار متر مربع به دانشگاه فرهنگیان داده شده است، اظهار داشت: این دانشگاه باید به دانشگاه جامع تبدیل شود.
وی با اشاره به لزوم اجرای طرح رتبه بندی معلمان ادامه داد: علاوه بر اعتباری برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است وزارت آموزش و پرورش در طرح رتبه بندی معلمان تعهد داده و در حال اجرا است.
وی ادامه داد: بیمه فرهنگیان نیز در حال انجام است و تعلل نمی شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در راستای تامین فضاهای مورد نیاز آموزش و پرورش تسهیل در تغییر کاربری ها باید انجام شود.
وی با تاکید بر لزوم تکمیل هنرستان های با پیشرفت فیزیکی بالا اظهار داشت: ۱۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای احداث ۴۷۰ کلاس درس در لرستان تخصیص یافته است.
وی با اشاره به اینکه انتخاب رشته و راه اندازی هنرستان ها باید بر اساس نیاز محیط باشد ادامه داد: دانش اموزان با کسب مهارت می توانند در محیط کار وارد شوند وهنرستان ها با محور زیست بوم باشد.
نوری با اشاره به اعتبار ۲۱ هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش بیان کرد: مدارس کانکسی ۱۰ نفر به بالا در استان تکمیل شوند.
۳۴۸ هزار دانش آموز با فعالیت ۲۷هزار معلم در لرستان مشغول تحصیل هستند.
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در سفر یک روزه به خرم‌آباد پس از نشست با فرهنگیان و افتتاح اردوگاه تربیتی آیت الله کمالوند شهرستان خرم اباد در شورا آموزش و پرورش استان لرستان در استانداری این استان شرکت کرد.
انتهای پیام/
 ۵۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار