رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس:

همسان سازی حقوق مانع فرار مغزها می شود / تحولی در نظام آموزش و پرورش کشور

1401/09/24 - 17:50 - کد خبر: 83293 نسخه چاپی

نصر: رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: با اجرای کامل طرح همسان سازی حقوق اساتید ؛ از فرار مغز ها ممانعت می شود.

به گزارش نصر، علیرضا منادی امروز در در بیست و یکمین جشنواره پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: ایران در بین ۵۶ کشور اسلامی دنیا ۲ درصد تولید دانش را به خود اختصاص داده است  که نشان از رشد خوب علمی کشور در سال های گذشته دارد.
وی با اشاره به اجرای تصویب قانون جدید در حوزه تعلیم و تربیت اذعان داشت: مجلس یازدهم گام مهم و اثرگذاری را با اجرای قانون آموزش برداشت؛ زنجیره تامین که از صفر تا ۶ سالگی بر عهده سازمان بهزیستی بود به نام سازمان ملی تعلیم و تربیت نام گذاری و قانون شد تا به زیر مجموعه آموزش و پروش ملحق شد و این یک تغییر بزرگی در نظام آموزشی کشور است.
وی اضافه کرد:  ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای این قانون تخصیص یافته است که از این رقم ۳۸ هزار میلیارد تومان امسال و ۱۲ هزار میلیار تومان سال بعد پرداخت با جذب یک میلیون معلم  محقق می شود.
منادی اضافه کرد: با وجود مخالفت های زیاد این امر قانون تصویب شد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی معلمان اظهار داشت: با اجرای طرح رتبه بندی، عنصر رقابت وارد نظام آموزشی می شود و معلمان با گذراندن100 شاخص در عرض پنج سال خدمت، خود را پرورش داده و کیفیت تدریس را افزایش می یابد و بعد از پنج سال ارزیابی شده که در صورت عدم کسب رتبه از دسته آموزشی انتزاع می گیرد.
وی همچنین به اجرای طرح همسان سازی حقوق اساتید دانشگاه اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح مانع خروج مغزها از کشور می شود.
منادی با اشاره به اهمیت جایگاه شرکت های دانش بنیان در ایران گفت: ایران در حوزه نانوپزشکی و نانوکشاورزی رتبه سوم در دنیا را به  خود اختصاص داده است و در حوزه فنی مهندسی جزء ۹ کشور دنیا قرار گرفته است.
وی ادامه داد: سال ۸۹ قانون دانش بنیان تصویب شد که اجرای قانون در دست مقام معظم رهبری بود  که با این قانون ۸ هزار شرکت دانش بنیان پایه گذاری شد و کمک بسزایی در اقتصاد کشور کرد و تا سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان فروش شرکت های دانش بنیان درآمدزایی کرد
منادی تصریح کرد: شرکت دانش بنیان سیلیکون ولی آمریکا با به کارگیری ۴۰۰ هزار نفر و ایجاد ۶۰۰ شرکت در محوطه شریف از خروج فارغ التحصیلان جلوگیری کرده و ۲۲۰۰ میلیارد تومان فروش  و ۳۵۰۰ میلیارد تومن ایجاد اشتغال کردند.
انتهای پیام/
 همسان سازی حقوق مانع فرار مغزها می شود / تحولی در نظام آموزش و پرورش کشور نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار