غارت اموال در تعطیلی سازمان ورزش شهرداری تبریز /

خیانت های تعطیلی سازمان ورزش شهرداری 

1401/09/24 - 15:06 - کد خبر: 83281 نسخه چاپی

نصر: معاون ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز گفت:  شورایی که ادعا می کند دغدغه ورزش دارد، در این چند وقت حضورشان ریالی برای ورزش تعیین نکرده اند و هیچ اقدامی در این زمینه نداشته اند.

به گزارش نصر، محمد علیپور، معاون ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز در گفتگو با نصر در خصوص وضیعت ورزش تبریز گفت: در مدت چهل سالی که در ورزش حضور داشتم تا امروز تصمیمی بدتر از تصمیم شورای پنجم تجربه نکردم چراکه اعلام کردند ورزش قهرمانی جزء وظایف شهرداری نیست و شهرداری نیازی به تیمداری حرفه ای ندارد.
وی در ادامه افزود: این تصمیم در حالی گرفته شد  که امروزه سرانه ورزش در ایران بسیار پایین تر از آمار جهانی است و به دنبال آن در شهر تبریز این موضوع بسیار جدی تر است.
علیپور با انتقاد از وضعیت سال های اخیر بیان داشت: در سال های گذشته سالن های چند منظوره برای استفاده در مواقع بحرانی در مناطق مختلف تبریز آماده شده است و در شرایط کنونی که وضعیت عادی در شهر برقرار است، در اختیار مردم قرار گرفته و تیم های ورزشی در آن ورزش می کنند اما متاسفانه در ۷ سال اخیر هیچ اماکن ورزشی به تعداد های قبلی افزوده نشده و هیچ مکان ورزشی احداث نشده است.
معاون ورزش شهرداری تبریز خاطر نشان کرد: سازمان فرهنگی، هنری، اجتماعی، گردشگری و ورزشی شهرداری تبریز مجموعه ای است که وقتی مسئولی برای آن انتخاب می شود تنها در یک شاخه آن تخصص دارد و به بقیه حوزه ها توجهی نمی کند و به دنبال آن اهمیتی به ورزشی نمی دهند این در حالی است که درآمد حوزه ورزش در ۸ ماه اخیر بیش از ۱۱ میلیارد تومان بوده است اما هزینه ای که برای این مجموعه اختصاص یافته کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان در چند ماه بوده است.
علیپور با گلایه از شورای شهر تبریز گفت: شورای دوره پنجم که ادعا می کرد دغدغه ورزش دارد، در  چند وقت حضورشان ریالی برای ورزش تعیین نکردند و بودجه ای که برای ورزش همگانی قرار بود اختصاص داده شود، عملی نشد و در کل می توان گفت هیچ اقدامی از آن دوره شورای شهر در ورزش صورت نگرفته است.
وی همچنین با اشاره به غارت اموال مجموعه ورزش شهرداری تبریز تصریح کرد: در مدتی که این مجموعه تعطیل شد متاسفانه اموال شهرداری هم گم و گور شد؛ بطوریکه یک آمبولانس در مجموعه ورزشی شهرداری وجود داشت که حتی با آن درآمد زایی هم صورت می گرفت ولی در ایام تعطیلی به آرامستان وادی رحمت اهدا شد؛ این در حالی است که وجود یک آمبولانس در مجموعه ورزشی بسیار ضروری است. علاوه بر آن متاسفانه به مهمانپذیر این مجوعه هم رحم نشده و سرنوشت تخت ها، تلویزیون و یخچالو .. مهمانپذیر مشخص نشد. همچنین سیم های سالن تیراندازی شهرداری تبریز هم در مدت تعطیلی به غارت رفت.
وی در ادامه افزود: در زمان رونق این مجموعه ۲ دستگاه اتوبوس در اختیار ما بود که متاسفانه آنها را هم در اختیار شرکت واحد قرار دادند.
علیپور با اشاره به رونق مجموعه ورزشی شهرداری در ماه های اخیر گفت: در گذشته شهرداری تبریز در ۲۹ رشته ورزشی تیمداری می کرد و همین اتفاق منجر به افزایش رفت و آمد ها به تبریز شده و اقتصاد تبریز را شکوفا کرده بود. اخیرا هم از زمان حضور در این مجموعه سعی کردیم دوباره رونق ورزش شهرداری را در دستور کار قرار دهیم بطوریکه درآمد ورزش شهرداری در ۸ ماه گذشته نزدیک ۱۲۰ میلیارد ریال بوده است ولی با این وجود تمام این مبالغ به حساب سازمان فرهنگی، هنری، اجتماعی، گردشگری و ورزشی شهرداری تبریز واریز می شود و هیچ سودی برای ورزش شهرداری ندارد. درآمد میلیاردی ورزش شهرداری هم از مجموعه هایی نظیر استخر، سالن های ورزشی، تالار و ... بود که متاسفانه سالها تعطیل شده و خسارات زیادی وارد کرده بود. عیلپور در پایان گفت: از مجموعه شورای کلانشهر تبریز و شهردار هم باید تشکر کنم که در این مدت حضورشان تلاش های زیادی برای احیای ورزش شهرداری انجام داده اند و در این مسیر از ورزش حمایت کرده اند.
انتهای پیام/
خیانت های تعطیلی سازمان ورزش شهرداری  حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار