معاون استاندار آذربایجان شرقی:

اولویت پژوهشی سازمان‌ها و ادارات بر اساس نیازهای کلیدی جامعه باشد

1401/09/24 - 10:47 - کد خبر: 83262 نسخه چاپی

نصر: معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی گفت: اولویت های پژوهشی دستگاه ها نباید به شکل فرمالیته و صوری تعیین شود بلکه باید بر اساس نیازهای کلیدی جامعه این کار صورت گیرد.

به گزارش نصر، جهانبخش سلمانیان در هشتمین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فن آوری و نوآوری استان، اظهار داشت: ظرفیت های بسیار خوبی داریم و باید از این توانمندی ها در عرصه پژوهش به درستی استفاده شود تا بتوانیم برپایه نیازسنجی های صورت گرفته، مشکلات را حل کنیم.
وی افزود: در همین راستا باید اولویت های پژوهشی به درستی مشخص شود و پژوهش ها باید دارای پیوست کاربردی باشند که این مهم جزو اولویت های دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
سلمانیان ادامه داد: اگر فرایند پژوهش درست انجام شده و در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها لحاظ شود به طور قطع در مدیریت، رقابت و بهره وری ایجاد خواهد شد.
وی به اهمیت توجه به پژوهش در راستای تولید علم تاکید کرد و اظهار داشت: برای تحقق رشد و توسعه کشور، دانشگاه، صنعت و دولت باید پیوند و ارتباط قوی با یکدیگر داشته باشند و در این میان باید از ظرفیت عظیم علمی و پژوهشی دانشگاه ها به خوبی استفاده کرد.
در این جلسه گزارش عملکرد ارتباط صنعت و دانشگاه توسط دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، گزارش عملکرد پارک علم و فناوری درحوزه فناوری و نوآوری، طرح موضوع نحوه مشارکت دانشگاه ها و مراکز علمی در توسعه و بهبود وضعیت استان توسط مدیرکل دفتر برنامه ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری ارائه شد.
انتهای پیام/
اولویت پژوهشی سازمان‌ها و ادارات بر اساس نیازهای کلیدی جامعه باشد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار