مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

افزایش ۵۶ درصدی تردد خودروهای تجاری از پایانه‌ های مرزی آذربایجان‌ شرقی

1401/09/24 - 10:43 - کد خبر: 83259 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از افزایش ۵۶ درصدی تردد خودروهای تجاری در پایانه‌های مرزی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار نصر، اروجعلی علیزاده صبح امروز در نشست خبری با حضور نمایندگان رسانه‌های آذربایجان شرقی که بمناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری صورت گرفت، از تلاش‌های شبانه روزی رانندگان جاده‌ای قدردانی کرد و افزود: جاده ها و محورهای مواصلاتی اولین عامل توسعه منطقه‌های مختلف هستند.
وی در ادامه به تشریح عملکرد اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نگهداری محورهای مواصلاتی استان پرداخت و اظهار داشت: ۷۰۰ هزار تن آسفالت ریزی در ۶۰۰ کیلومتر از شبکه‌های راه اصلی و فرعی آذربایجان شرقی انجام شده است و همچنین در ۴ هزار کیلومتر از جاده‌های استان هم خط کشی کرده‌ایم.
علیزاده افزود: ۴۴ نقطه پرحادثه در جاده‌های استان در ۹ ماهه اول سال رفع خطر شده اند.
وی از آمادگی اداره‌کل راهداری برای استقبال از زمستان خبر داد و گفت: همکاران ما با ۶۵۰ دستگاه و تجهیزات راهداری و برف روبی در ۷۲ راهدارخانه استان و با ۱۲۰۰ نفر پرسنل مستقر هستند و در گروه‌های ۶-۵ نفری به انجام خدمت مشغول هستند. در همین زمینه اضافه می‌کنم ۶۰ هزار تن شن و نمک در راهدارخانه های استان برای استفاده در جاده‌های آذربایجان شرقی دپو شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی در ادامه از کاهش تصادفات منجر به فوت در استان خبر داد و افزود: تصادفات منجر به فوت در استان ۲ درصد کاهش داشته است، در حالی که متاسفانه در کشور با ۱۴ درصد افزایش مواجهیم.
علیزاده ادامه داد: نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی برای کاهش تصادفات و اصلاح رفتار رانندگان بسیار مهم است و امیدوارم در این زمینه با همکاری رسانه‌ها و سایر دستگاه‌های فرهنگی بتوانیم شاهد کاهش آمار تصادفات باشیم.
وی در ادامه از افزایش تردد مسافری و تجاری در پایانه‌های مرزی آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: بیش از ۱۳۰ هزار نفر در ۸ ماهه امسال از پایانه مرزی جلفا تردد کرده‌اند و همچنین ۷۰ هزار دستگاه هم کامیون تجاری تردد کرده اند که ۵۶ درصد در تردد خودروهای تجاری افزایش داشته‌ایم. در پایانه نوردوز هم ۱۶۰ هزار نفر تردد مسافر و ۷۵ هزار دستگاه تردد خودروهای تجاری داشته‌ایم.
علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود از هوشمندسازی جاده‌های آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار کرد: ۴۲ دستگاه هوشمند کنترل سرعت و ثبت تخلفات رانندگان و ۲۴ دوربین نظارتی در جاده‌های استان هم نصب شده‌اند و خصوصا در گردنه‌ها و نقاط حادثه‌خیز نصب دوربین‌های نظارتی در دستور کار قرار دارد.
وی در ادامه از توسعه مجتمع‌های بین‌راهی جاده‌های استان خبر داد و گفت: ۵۱ مجتمع رفاهی بین راهی در جاده‌های استان فعال هستند و ۳۳ مجتمع رفاهی جدید هم در دست ساخت قرار دارند.
انتهای پیام/
افزایش ۵۶ درصدی تردد خودروهای تجاری از پایانه‌ های مرزی آذربایجان‌ شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار