خبر/

فردا؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در المپیادهای علمی دانش‌آموزی

1401/09/24 - 09:21 - کد خبر: 83253 نسخه چاپی

نصر: ثبت‌نام دانش‌آموزان در المپیادهای علمی کشور که از ۱۶ آذرماه آغاز شده بود، فردا، جمعه (۲۵ آذر) به پایان می‌رسد و به این ترتیب دانش‌آموزان تنها تا پایانِ فردا برای ثبت‌نام فرصت دارند.

به گزارش نصر، بر اساس دستورالعمل اجرایی المپیادهای علمی کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱،  ثبت‌نام صرفاً به صورت اینترنتی بوده و علاقه‌مندان داخل و خارج از کشور می‌توانند در زمان مقرر با مراجعه به سامانه ثبت‌نام المپیادهای علمی به نشانی http://my.medu.ir اقدام کنند.
ثبت‌نام دانش‌آموزان مدارس بین‌الملل جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج از کشور نیز از طریق مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور انجام می‌شود.

چه مدارکی برای ثبت‌نام نیاز است؟
جهت ثبت‌نام فایل عکس ( ۴۰۰ ×۳۰۰ پیکسل یا ۳۰۰ × ۲۰۰ پیکسل و در قالب JPG ) با زمینه سفید مربوط به سال جاری دانش‌آموز مورد نیاز است. حجم این فایل نباید از ۷۰ کیلوبایت بیشتر باشد. در صورت استفاده از هرگونه تصاویر قدیمی و غیر از عکس دانش‌آموز شرکت کننده ثبت‌نام ایشان باطل خواهد شد. ضمناً عکس دختران باید با حجاب اسلامی بوده و چهره آنها کاملاً واضح و مشخص باشد.
مبلغ ثبت‌نام برای هر المپیاد ۸۰ هزار تومان است که صرفاً از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی سامانه ثبت‌نام دریافت می‌شود و ضروری است داوطلبان پس از طی فرآیند ثبت‌نام و پرداخت، شماره پیگیری را که به منزله ثبت‌نام قطعی است دریافت کرده و آن را جهت استفاده در مراحل بعدی نزد خود نگهداری کنند.
ثبت‌نام آزمون مرحله دوم المپیادها: پذیرفته‌شدگان مرحله اول بدون نیاز به ثبت‌نام مجدد می‌توانند در آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی شرکت کنند. اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله اول پس از اعلام در سامانه http://my.medu.ir به صورت مکتوب به اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها ارسال می‌شود.  اسامی پذیرفته‌شدگان مدارس خارج از کشور نیز به مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور اعلام می‌شود.
دوره آموزشی تابستان ۱۴۰۲ المپیادها: پذیرفته‌شدگان مرحله دوم المپیادهای علمی جهت اطلاع از چگونگی شرکت در دوره آموزشی تابستان ۱۴۰۲ به نشانی http://sampad.medu.ir و http://my.medu.ir مراجعه کنند.

آزمون‌ها چه تاریخی برگزار می‌شوند؟
زمان‌بندی آزمون‌ها و دوره‌های آموزشی المپیادهای علمی در این جدول قابل مشاهده است:

 


این آزمون‌ها در حوزه‌های داخل و خارج از کشور به صورت همزمان برای دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم برگزار و اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله اول برای شرکت در آزمون مرحله دوم به صورت مکتوب به اداره کل آموزش و پرورش استان و مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور ارسال می‌شود.
بارگذاری دفترچه و کلید سؤالات پس از برگزاری آزمون و همچنین دریافت و پاسخ به درخواست‌های تجدید نظر دانش‌آموزان از طریق سامانه ثبت‌نام المپیادهای علمی به نشانی http://my.medu.ir در مهلت تعیین شده انجام می‌شود.
به تازگی منابع آزمون‌ المپیادهای علمی و دانش‌آموزانی که مجاز به شرکت در این المپیادها هستند نیز اعلام شده و با مراجعه به این نشانی https://sampad.gov.ir/ در دسترس قرار گرفته است.
طبق دستورالعمل ارسالی به استان‌ها تمام دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم مجاز به شرکت در رشته‌های المپیاد های علمی هستند و در رشته علوم و فناوری نانو دانش‌آموزان پایه دوازدهم همه رشته‌ها نیز مجاز به شرکت در این آزمون هستند، اما در  المپیاد علمی علوم زمین فقط رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و فنی‌وحرفه‌ای و در المپیاد علمی جغرافیا فقط رشته‌های ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی مجاز به شرکت هستند.
انتهای پیام/
فردا؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در المپیادهای علمی دانش‌آموزی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار