خبر/

مخالفان قطعنامه ضد ایرانی، اقدام آمریکا را زیر سوال بردند/ رد پیشنهاد روسیه

1401/09/23 - 20:53 - کد خبر: 83233 نسخه چاپی

نصر: مخالفان قطعنامه ضد ایرانی آمریکا برای لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل اقدام آمریکا را زیر سوال بردند.

به گزارش نصر، کشورهای روسیه، چین، سوریه، پاکستان، بلاروس در سخنانی با اقدام آمریکا بشدت مخالفت کردند.
روسیه پیشنهاد حضور مشاور حقوقی در این نشست را داد که نظر دهد آیا اقدام آمریکا بر اساس آیین کار شورای اقتصادی اجتماعی ملل متحد (اکوسوک) و قانونی است که این پیشنهاد به تصویب نرسید.
نماینده روسیه گفت که مکانیزمی برای لغو عضویت کشورها از کمیسیون مقام زن سازمان ملل وجود ندارد و پیشنهاد داد پیش از رای‌گیری در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل، جنبه‌های حقوقی چنین اقدامی را بررسی کند.
نماینده روسیه اظهار داشت که مطمئن است در ایران تحقیقات جامع و کاملی درباره کشته شدن مهسا امینی انجام شده است.
وی تصریح کرد: به یاد نمی آورم که هرگز در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل درباره سرکوب معترضان مسالمت‌آمیز در فرانسه و انگلیس جلسه‌ای برگزار شده باشد. یا بعد از کشته شدن جرج فلوید در آمریکا چنین جلسه‌ای برگزار شود.
نماینده روسیه از پیشنهاد دهندگان قطعنامه ضد ایرانی باری لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل خواست که اول از همه وضع خودشان را بهبود ببخشند.
 نماینده سوریه در شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل (اکوسوک) در سخنانی گفت که این قطعنامه چندجانبه گرایی را تضعیف می کند و برخلاف برابری کشورها، مشارکت آنها و نمایندگی آنها در تمام نهاد های بین المللی است.
وی افزود:  این قطعنامه  بر خلاف حق یک کشور مستقل برای عضویت در کمیته مقام زن است. این اقدامی خطرناک در ارتباط با فعالیت این کمیته و به طور کل سازمان ملل است. 
نماینده سوریه تصریح کرد دمشق  معتقد است این قطعنامه  یکجانبه گرایانه است و هدف آن سیاسی سازی کار اکوسوک است . اقدام آمریکا اقدام جمعی ما را تضعیف می کند. این کشور درحالی که یک کشور را هدف قرار می دهد، خود در مناطق دیگر  نقض سیستماتیک حقوق بشر انجام می دهد. حمایت از اشغالگری اسرائیل در فلسطین نمونه نقض این حقوق است. ما از اعضای اکوسوک می خواهیم به این قطعنامه رای منفی دهند.
انتهای پیام/
مخالفان قطعنامه ضد ایرانی، اقدام آمریکا را زیر سوال بردند/ رد پیشنهاد روسیه خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار