رئیس ستاد مبارزه با موادمخدر:

در حوزه پیشگیری از مواد مخدر غفلت کرده ایم

1401/09/23 - 15:46 - کد خبر: 83218 نسخه چاپی

نصر: رئیس ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: متأسفانه در حوزه پیشگیری از همه ظرفیت‌ها استفاده نکردیم و در زمینه پیشگیری غفلت داشته‌ایم. 

به گزارش نصر، اسکندر مؤمنی در حاشیه مراسم تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک ستاد مبارزه با موادمخدر و دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تفاهم نامه پیشرو با سه هدف پژوهش، درمان و پیشگیری مواد مخدر خواهد بود گفت: در حوزه درمان ما با شیوه‌های جدید اقدامات خود را صورت خواهیم داد. یکی از مشکلاتی که ما در این زمینه با آن مواجه هستیم؛ تعداد زیاد کسانی که پیش از این استعمال مواد مخدر را ترک کرده ولی مجدداً به مواد مخدر باز گشته اند.
مؤمنی با بیان اینکه بر اساس آمارهای بررسی شده ۷۰ درصد معتادان پس از ترک مجدداً به مواد مخدر بازمی‌گردند. گفت: علت این موضوع تنها به شیوه‌های درمانی مربوط نیست. ما باید توانمندسازی را بیشتر مد نظر قرار دهیم؛ شرایطی باید فراهم شود که اشتغال آنان افزایش یابد. جامعه آنان را پس از ترک مواد مخدر بهتر بپذیرد.
رئیس ستاد مبارزه با موادمخدر مقابله، درمان، توانمندسازی و بازگشت به جامعه را از مراحل مواجهه با مواد مخدر دانست و افزود تمامی شیوه‌ها در این مراحل باید به روز باشد.
وی با بیان اینکه باید کاری کنیم حتی اگر مواد مخدر در دسترس هم باشد کسی به سمت آن نرود اظهار کرد: بر اساس یک پژوهش ۳۰ درصد جوانان کشور به ما اعلام کردند که فکر نمی‌کردیم با یک یا دو بار مصرف مواد مخدر معتاد شد. به همین میزان ۳۰ درصد پاسخ دادند که قدرت نه گفتن را نداشتند. این نشان می‌دهد که درمان به تنهایی پاسخگوی ما نیست. ما باید اقدامات پیشگیرانه را جدی بگیریم.
مؤمنی خاطر نشان کرد: ما متأسفانه در حوزه پیشگیری از همه ظرفیت‌ها استفاده نکردیم و در زمینه پیشگیری غفلت داشته ایم.
در حوزه پیشگیری از مواد مخدر غفلت کرده ایم خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار